Forum > Demolåtar
Roffe H i collab med pxm - Co-Blues !!!
Roffe H:
Hej Equality
Vi tyckte det var lite kul med unison sax och gitarr i melodins A-del och eftersom det inte är perfekt synkat så blir det en viss spänning och lite levande, men visst är det snyggt med stämmor.
Lyssnade på din Träskvals, jätteskön låt, bra text och snyggt komp. Blir lite avis på ditt gitarrspel. :)
mvh Roffe H
Wernborg:
Fin komposition. Biab funkar ju hur bra som helst som komphund i detta sammanhang.
Jag tycker att du pxm peakar i din KR-karriär här helt klart. Fortsätt på den inslagna vägen att hålla det enkelt. Ditt gitarrspel funkar för första gången hela vägen. Bra jobbat!!!!
Skumt mixat då det pumpar en hel del om kompet speciellt när saxen är ensam. Lätta på masterlimitern?
Roffe spelar fint också. :D
equality:
--- Citat från: Roffe H skrivet 08.08.2012, 00:36:01 ---Hej Equality
Vi tyckte det var lite kul med unison sax och gitarr i melodins A-del och eftersom det inte är perfekt synkat så blir det en viss spänning och lite levande, men visst är det snyggt med stämmor.
Lyssnade på din Träskvals, jätteskön låt, bra text och snyggt komp. Blir lite avis på ditt gitarrspel. :)
mvh Roffe H
--- Slut citat ---
Kul Roffe! Men du skall veta hur många gånger jag har önskat att jag kunde spela sax. Ni saxofonister måste vara hemstudiomänniskorna mest önskade co-labbare. Finns ju inte samplingar som kommer i närheten...
pxm:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.08.2012, 01:15:09 ---Fin komposition. Biab funkar ju hur bra som helst som komphund i detta sammanhang.
Jag tycker att du pxm peakar i din KR-karriär här helt klart. Fortsätt på den inslagna vägen att hålla det enkelt. Ditt gitarrspel funkar för första gången hela vägen. Bra jobbat!!!!
Skumt mixat då det pumpar en hel del om kompet speciellt när saxen är ensam. Lätta på masterlimitern?
Roffe spelar fint också. :D
--- Slut citat ---
Kul - tja det låter bättre om gitarren då jag inte själv komponerar kompet och gör arret. Det blir litet mycket och stökigt ofta då och svårt för lyssnaren att hitta tråden sammanhanget. Har ADHD så koncentrationen hos mig ensam räcker inte ända fram till att göra klart till färdig låt av en ide. Collabs brukar bli bättre och jag gillar att mest bara koncentrera mig på gitarren. Det är roligast att göra /spela musik så också tycker jag. :)
Tack för att du lade märke till att det pumpar.. Skall lätta på masterns limiter i morgon eftermiddag...
mvh
Roffe H:
Hej Wernborg
Tack för fint omdöme och bra tips. Har varit inne och lyssnat på några av dina grejer, låter jättebra. Gillar särskilt gitarrspelet, och som jag skrev till equality, man blir avis.
Och visst BIAB är fantastiskt ibland speciellt när man inte har någon studio med plats för trummor, basar klaviatur och andra tillbehör, utan sitter med en dator, ackegura och två saxar.
mvh Roffe
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida