Forum > Demolåtar
Roffe H i collab med pxm - Co-Blues !!!
pxm:
Här lättat på limitern i mastern och tagigt bort maximizern helt.
Nu låter saxen inte lika långt fram och kompet pumpar inte fram...
Börjar det snart bli klart att flytta den här till Färdiga demos ???
mvh
Dividend:
--- Citat från: pxm skrivet 07.08.2012, 18:45:58 --- Bluesen består av fyra delar, den börjar med en melodi av Roffe H,
sedan kommer lika många takter gitarrsolo följt av lika många takter saxofon solo för att sedan
avslutas med melodin som då spelas en gång till.
--- Slut citat ---
Mixmässigt tänker jag mig lite mer verb på saxofonen, lite "avstånd".. Ang. låten är det som jag sagt tidigare när jag lyssnat på dina gitarrsolon, att det är där man vill ha dig med i bandet :) Eller det har jag inte sagt, men tänkt. Hehe. Snygg rekapitulation av inledande sax-temat vid 150, låter proffsigt om allt förutom kanske Band in a box-kompet.
(Hade kanske testat - som en idé - att behålla bara trummorna från kompet, och lägga synth-stråk och/eller pads. Föreställer mig att det låtit bra :) )
pxm:
Tack, Dividend - det är nog där jag helst vill ha min plats i ett band !!! :)
Intressant tanke med synth-stråk/pads.....Skall ha det och dig i åtanke för
ev. kommande projekt...
Vi hörs !!! :)
mvh
Roffe H:
Tack Dividend , även fr Roffe H. Har prövat mer verb på saxen , men enligt min åsikt blir soundet lätt "ihåligt" när man lägger för mycket reverb, jag är nämligen lite svag för det lite torra, och fluffiga "Ben Webster soundet", men man kanske kunde ta ner volymen för att få lite avstånd?
Tack för all goda råd! ;) mvh Roffe H
Roffe H:
--- Citat från: pxm skrivet 09.08.2012, 13:24:49 ---Tack, Dividend - det är nog där jag helst vill ha min plats i ett band !!! :)
Intressant tanke med synth-stråk/pads.....Skall ha det och dig i åtanke för
ev. kommande projekt...
Vi hörs !!! :)
mvh
--- Slut citat ---
Strålande ny master PXM...Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida