Forum > Demolåtar

jonnerstone - I Do

(1/8) > >>

jonnerstone:
Satt och filade lite i studion ikväll och ut kom det här. Kan det va nåt? Några idéer eller bara en åsikt i all enkelhet? Hjälte-refräng?

Bara ett intro, vers och refräng än så länge.

Slasksång, slasktext, slaskmix och en massa annat slask!

Ber på förhand om ursäkt för lite förkyld sång  :)

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/I_Do.mp3[/mp3]

Wernborg:
Det var många ursäkter på en gång....  :lol: Onödigt tycker jag. Detta kommer bli kanon.

Sköna behagliga melodier som verkar uppmuntra till Kent-uttryck på sången. Lite svårt att höra vad som sjungs, även om jag inser att det bara är slask så borde man nog höra orden bättre.

Trummorna får du bakläxa på. Inget fel egentligen, men lite tråkiga.

Följer med spänning.  :D

jonnerstone:

--- Citat från: Wernborg skrivet 06.08.2012, 00:25:49 ---Det var många ursäkter på en gång....  :lol: Onödigt tycker jag. Detta kommer bli kanon.

Sköna behagliga melodier som verkar uppmuntra till Kent-uttryck på sången. Lite svårt att höra vad som sjungs, även om jag inser att det bara är slask så borde man nog höra orden bättre.

Trummorna får du bakläxa på. Inget fel egentligen, men lite tråkiga.

Följer med spänning.  :D

--- Slut citat ---

Finns inga ord, så det går inte att höra hur jag än gör, det är bara en massa läten som ibland låter som ord  :D (så kallad dansbandsengelska)

Va fan...jag som gillade trummorna  :D Nja, knappade in några takter på keyboardet som jag sen loopade och kör samma puklösa fill hela tiden. Brukar inte lägga ner så mycket tid på trumprogramering om dom ska vara "äkta", eftersom brorsan är en grym trummis, så spelar han in ett midispår till mig när jag har en färdig låt. Så brukar bara bli att jag markerar takten och kanske lite åt vilket håll jag vill ha det.

Kul att det övriga gillas trots mina ursäkter  :D

Ha de gött!

Micke

Asti:
Låter ju redan kanon! Hörs inte att du är förkyld.
Undrar hur du får till den snygga, "twistade" bakgrundsstämman....autotune/melodyne?
Det kanske inte ska köra på likadant hela låten, utan lugna ner det någonstans för att
sedan "fläska på" igen.  :)
Kan du möjligen ha blivit förkyld pga all slask...?  :rolleyes:
/Asti

Emulator:
fantastiskt bra sångmelodier och harmonier. Arret som sådant just nu kunde snyggas till, och låten är färdig.

Annars kan man ju tänka sig en hel massa grejor med 6/8-bas såklart, men jag tror kent/radiohead/coldplay-ish blir mumma.

Du är fan grym på melodier. Skitbra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion