Forum > Färdiga produktioner

91:an - I knew you were there

<< < (4/5) > >>

91:an:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 07.08.2012, 16:51:22 ---
--- Citat från: 91:an skrivet 07.08.2012, 08:57:26 ---Plockkompet - ja där var Lennon före! Har inte kompet förekommit nån annanstans? Det känns så naturligt och jag har ofta använt det när jag suttit och plockkompat.
--- Slut citat ---

Hmm, läser på något ställe att Lennon spelar Merle Travis-picking på Julia, men det jag har hört av Travis liknar inte det. Någon annan kanske vet mer?

--- Slut citat ---
Här ges lektion på Travis-picking. Börjar med bas och diskantnot samtidigt i kvartsnot därefter fyra st åttondelsnoter sedan 1 kvartsnot - precis som i Julia.
&feature=related

equality:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 07.08.2012, 16:51:22 ---Hmm, läser på något ställe att Lennon spelar Merle Travis-picking på Julia, men det jag har hört av Travis liknar inte det. Någon annan kanske vet mer?

--- Slut citat ---

Julia har man ju hört, fantastisk låt. Men Merle Travis har jag missat. Trodde det var Donovan som lärde John, Paul och George att plocka i Indien...

Tokai:
Charmig låt. Gillar sången. Understämmen är skön.
Inte så mycket Beatles tycker jag bortsett från gitarrplocket (Julia + Blackbird)
Inga trummor behövs men vad är det för ett tickande jag hör, en metronom?
Saknar ev en bas lite senare i låten.

/87:an Tokai

Markus Broberg:
Mysig. Gillar att sången ligger på högersidan:)

Gitarren är fantastisk!

91:an:

--- Citat från: Tokai skrivet 10.08.2012, 16:51:30 ---Charmig låt. Gillar sången. Understämmen är skön.
Inte så mycket Beatles tycker jag bortsett från gitarrplocket (Julia + Blackbird)
Inga trummor behövs men vad är det för ett tickande jag hör, en metronom?
Saknar ev en bas lite senare i låten.

/87:an Tokai

--- Slut citat ---
Hej 87, kul det gillas! Det tickande du hör är mitt analoga trumset! Provade först med Addictive drums och EZ och alla dess varianter men blev aldrig riktigt nöjd. Hittade en stjärnskruvmejsel på skrivbordet som jag började trumma med mot ett plaströr. Tyckte det räckte som percussion.  :) Med trummor och bas som jag även testade blev det för mycket country-stuk om än i för långsamt tempo. Tyckte gitarrkompet gav tillräckligt sväng så att trummor blev överflödiga.

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 10.08.2012, 20:51:17 ---Mysig. Gillar att sången ligger på högersidan:)

Gitarren är fantastisk!

--- Slut citat ---
Nu ligger sången bara aningen till höger för balans med andra stämman som ligger aningen till vänster. Har inte provat tvärtom... :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion