Forum > Färdiga produktioner
91:an - I knew you were there
jonnerstone:
Det här gillar jag! Skönt och avslappnat och man blir lugn i hela kroppen. Gillar att plocket går så sakta att det nästan inte har styrfart, det blir så himla skönt häng i tonerna. Väldigt McCartney inspirerat som många redan sagt. Blir inte riktigt klok på ditt engelska uttal, det pendlar i mitt tycke från att vara helt perfekt och klockrent till ren svengelska. Inget som stör dock utan tillför nog lite charm.
Den åker ner i min KR-mapp :)
Micke
Dividend:
Blir på glatt humör av det här. Låter bra och
Det enda vore vissa utryck som rent idiomatiskt känns svengelskt :) Alltså i texten, din sång har svengelsk brytning (ibland) men det stör jag mig inte på alls. Det har jerry williams med :)
Tummen upp här!
Rattlesnake:
Gillar låten, nog den bästa jag har hört från dig. Trots att instrumenteringen är enkel låter det mycket. En konstart i sig.
Gitarrplocket är riktigt bra, önskar jag kunde spela så. Men inte är det McCartneystil på det, du har ju skamlöst snott från Lennon. ;)
Men melodin är trevlig och glad. Den är egentligen av music hall-karaktär än 60-tal, tycker jag. Perfekt på sommaren. :)
91:an:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 06.08.2012, 21:09:30 ---Det här gillar jag! Skönt och avslappnat och man blir lugn i hela kroppen. Gillar att plocket går så sakta att det nästan inte har styrfart, det blir så himla skönt häng i tonerna. Väldigt McCartney inspirerat som många redan sagt. Blir inte riktigt klok på ditt engelska uttal, det pendlar i mitt tycke från att vara helt perfekt och klockrent till ren svengelska. Inget som stör dock utan tillför nog lite charm.
Den åker ner i min KR-mapp :)
Micke
--- Slut citat ---
--- Citat från: Dividend skrivet 06.08.2012, 23:07:58 ---Blir på glatt humör av det här. Låter bra och
Det enda vore vissa utryck som rent idiomatiskt känns svengelskt :) Alltså i texten, din sång har svengelsk brytning (ibland) men det stör jag mig inte på alls. Det har jerry williams med :)
Tummen upp här!
--- Slut citat ---
Tack för det, jonnerstone och Dividend :)
Ja, det här med svengelskan är nåt jag får dras med, finns nog bara en medicin och det är att köra svenska istället, ha ha!
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 06.08.2012, 23:52:24 ---Gillar låten, nog den bästa jag har hört från dig. Trots att instrumenteringen är enkel låter det mycket. En konstart i sig.
Gitarrplocket är riktigt bra, önskar jag kunde spela så. Men inte är det McCartneystil på det, du har ju skamlöst snott från Lennon. ;)
Men melodin är trevlig och glad. Den är egentligen av music hall-karaktär än 60-tal, tycker jag. Perfekt på sommaren. :)
--- Slut citat ---
Plockkompet - ja där var Lennon före! Har inte kompet förekommit nån annanstans? Det känns så naturligt och jag har ofta använt det när jag suttit och plockkompat. Och med trummor och bas och i högre tempo blir det väldigt bra i countrymusik.
Music hall-stil gillar jag och har nyttjat i ett flertal tidigare låtar så det kan nog stämma att här finns smak av.
Rattlesnake:
--- Citat från: 91:an skrivet 07.08.2012, 08:57:26 ---Plockkompet - ja där var Lennon före! Har inte kompet förekommit nån annanstans? Det känns så naturligt och jag har ofta använt det när jag suttit och plockkompat.
--- Slut citat ---
Hmm, läser på något ställe att Lennon spelar Merle Travis-picking på Julia, men det jag har hört av Travis liknar inte det. Någon annan kanske vet mer?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida