Forum > Demolåtar
blade runner: Sleep under friendly fire & Friendly fire returns
spacetrucker:
Snyggt. En platta med sånt här skulle jag köpa när som helst. Jamen det är ju klart att du skall sjunga själv, låter hur bra som helst. Lite närmare micken bara och mindre reverb.
Gillas
Space
Blade Runner:
Tack för all uppmuntran till att jag själv ska sjunga, tyvärr så äger jag ej direkt några bra mickar men kan försöka att eliminera biljud så gott det går (ska önska mig nån juste mick av tomten) .Virvel Klonk ljudet kanske man borde sänka å skära i diskanten lite! Ska hämta upp snubbarna i trapphuset å kanske dom som sjunger på gården åsså ;)
Blade Runner:
--- Citat från: equality skrivet 03.08.2012, 00:40:07 ---Lyssnade på båda versionerna. Gillar verkligen de lite udda harmonierna i ackordloopen som jag trodde skulle bli tjatiga efter ett tag men ganska suggestivt med upprepningarna ungefär som i Lennons I want you (She's so heavy). Den andra versionen är skönt spooky med körerna och med det sågliknande ljudet. I den första versionen bör sångaren komma fram mer i mixen med mindre reverb.
Kul med lite nyskapande musik!
--- Slut citat ---
Ha ha ha va skönt å höra på Beatles å inse att du har väldigt mycket rätt, hörs tydligt att jag fått inspiration ifrån I want you plocket men valt att gå ett annat håll med dom sista plocken å själva stilen på musiken :wub:
hogge:
Fint detta... Mixen är kanske inte en av de bästa jag hört, men Din röst funkar kanon tycker jag.. I alla fall om Du får ordning på körerna lite.. Just nu känns de lite "surriga"... Work that baby, dude!!
Markus Broberg:
Jag vet inte varför, men jag började tänka på Ghost precis när sången gick igång (Vilket är nice) :)
Gillar iaf hur det låter!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida