Forum > Demolåtar

Farbror B - The return of the TummeTott.

<< < (6/7) > >>

zorrow:

--- Citat från: bjurte skrivet 10.08.2012, 13:20:14 ---
--- Citat från: hogge skrivet 09.08.2012, 01:16:23 ---Låter skitskönt... Det lilla som fanns att lyssna på... Behöver Du hjälp med sången? Om Du anser att jag duger så skulle jag gärna ta ton på detta!!!

--- Slut citat ---
HAA!!!
Quotad för framtida bevis... ;)
Jodå jag gillar detta och har en i mitt tycke skitbra melodi till den,och soundet börjar utvecklas åt rätt håll..
Tänker inte låta denna glida ner i Hårddisk-avgrunden..
Mään!! Som Tony Irwing säger!!
Det är en hel del kvar innan det är klart att presenteras,måste arra/styra upp upp det lite,då detta bara var en snabb slask
och viktigaste av allt,Det finns ingen Refräng än.. :o
Till denna duger ingen "Det får duga Refräng" nä kanoon ska det vara.. :lol:
Annars tror jag nog att din "Brandsiren" skulle göra sig utmärkt här,tänkte mig en stenhård sång på denna.   B)
Jag tar tänkarmössan på nästa vecka och försöker komma vidare..
Sen får vi se om våra tidscheman passar,skulle vara skoj i alla fall!!

--- Slut citat ---

Jag skulle gärna lägga ett solo så småningom om man får?  Basen i mixen funkar alldeles utmärkt förresten! Dina öron verkar funka perfekt ju! Ha det kompis!

cykeln:
Riktigt cool ju
Bra tryck
Låter elakt
Kan bli låt

Emulator:
Lovande tycker jag. Lite för mycket låter det som du just gjort, byta ut vanlig mot elektronisk dito. För att lyckas tror jag på lite arpeggiobasar, kanske filterfisande 16-delar. Och något elektroniskt till trummorna, en metal hit eller något på virveln, lågt mixad. Synthig hihat.

blir mumma, tror jag. Kul att du experimenterar!

Tokai:
Beatles slutade inte alls 1969 eller om det var 1970, juridiskt sett. Nä, dom forstatte en bra bit in i 70-talet, fast ingen vet om det. Men denna ljudfil bekräftar saken, inspirerade av tyngre musikgrupper som t.ex Led Zeppelin. Men tyvärr så gjorde de inget allvar av det. Men nog fan var dom på det.

bjurte:
Oj då !! här verkar det finnas ett visst intresse  :huh: ;)
Kul! Var ju egentligen bara ute efter ett 'Nytt sound'
Ja-ja.Blir väl tvungen att ta mig an denna lite mer då!
Sexdondels arpegiobas ??? Njae,inte denna gång i alla fall!
Trummaskins trummor ?     Det överlåter jag till andra!
Skrammliga 'plåtvirvlar' direkt från Stålverket?? Ja tack..
Zorrow som gäst solist ?? Ja varför inte,vi får se vad det blir av denna ?
Är ute efter Industri:igt men tung Rocksound,kanske lite mindre gitarrdominerat än brukligt från min sida..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion