Forum > Demolåtar

MaxB - Come Fly With Me - Reggae 12-08-04

<< < (4/7) > >>

Dividend:
Jag tror jag menar som Larsson! :)

Asti:
Skön låt med behaglig ljudbild, men trummor och bas låter i mina öron inte speciellt mycket reggae....
Du får ta det med en nypa grovsalt för jag gillar egentligen inte reggae och kan inte så mycket om det.  :)
Så jag kan tyvärr inte ge dig några bra tips på hur du ska få det att låta mer reggae.
Snyggt munspel och fräck, pluttrande orgel!
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 31.07.2012, 13:51:30 ---Skön låt med behaglig ljudbild, men trummor och bas låter i mina öron inte speciellt mycket reggae....
Du får ta det med en nypa grovsalt för jag gillar egentligen inte reggae och kan inte så mycket om det.  :)
Så jag kan tyvärr inte ge dig några bra tips på hur du ska få det att låta mer reggae.
Snyggt munspel och fräck, pluttrande orgel!
/Asti

--- Slut citat ---

Drömmer om tid att fixa trummorna och basen. Lovar oxå den släpande basen var passande, då jag drog gräsklipparen efter mig ute i hästhagarna, för att få bort meterhögt gräs som gjorde eltrådarna runt hagarna strömlösa. Gick inte fort...

Meterhögt gräs kräver reggae med långsam bas...

En gång försökte gräsklipparen fly men jag fick tag på den...

MaxB:
Har testat en ny variant på basspel men förstår att jag inte är i mål än. Man kan undra om jag ska ge upp eller om det kommer lossna nån gång? Har nu också spelat in ett komp, som Eddi föreslagit, med mittengitarren - min fina gamla Rustocaster. Inte hunnit göra något åt trummorna ännu.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ComeFlyWithMe_120801.mp3[/mp3]

Eddi:
Va vad har jag ljugit om nu då :lol:
Jag tycker det här kompet är alldeles för rakt och stötigt du kör bara cha och cha och cha på guran när det ska vara cha cha och cha och basen är visserligen bättre men det är ju för få toner mer toner och mer cha cha sound på basen också tycker jag. Munspelet vinner denna gång också :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion