Kontrollrummet

Behöver smakråd, bekräftelse eller totalsågning

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättefin sångmelodi i refrängen. Melodiöst catchy dvs nynnbart. Gillar även versmelodin, verkligen snyggt med tonartsbytet där medan bryggan till refrängen är väl sådär. Förtar dock inte helhetsintrycket. Hög kvalitet i mina öron.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hoppar in mitt i tråden... :rolleyes:
Jäklar, gillas. Melodin å hela faderullan.

Tänkte säga nåt om mixen men... Pick-gitarren (e de det?) ligger för nära sången tycker jag. Dra ner den lite...

Nämen kör hårt å gör den klar

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
uuhhhh  :huh:

hm  :blink:
 :wacko:

jag blir ärligt talat inte klok alls på detta. Först lyssningen tycker jag det låter som "en grymt bra sångare har valt en omöjlig slinga bara för att han minsann kan och inte är vem som helst". Grymt bra sång är det, imponeras hur du glider sömlöst mellan  röstlägen. efter lite till lyssning gillar jag det mer. Då känns det bättre, och inte konstlat.

Antar att det handlar om du/ni vill ha en hit, eller en låt för alla die hard fans. Fansen, kommer efter första chocken att älska den, men det fastnar nog itne vid första påseendet.




tror jag.

eller. fan, jag vet inte. jag får lyssna mer och återkomma :)


Tjo!

Inte meningen att det ska kännas pretto, det är inte bra  :unsure:

Slingan är verkligen gjord i stundens ingivelse och inte på nåt sätt utstuderad, har ändrat två toner i efterhand med melodyne som jag inte gillade. Skönt dock att det rättade till sig efter en andra lyssning.

Det handlar inte om nåt egentligen, man spelar och sjunger och ser vad som kommer ut helt enkelt, finns det hitpotential så är det ju absolut inte negativt  :)

Tackar för lyssning och kommentarer.

Micke


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nu kan jag inte hålla mig i alla fall. Testa med att lägga grundtonen på tersen både i vers o refräng det kommer att bli en oväntad upplösning.

ehh va?   :)

Ska jag byta ut alla grundtoner mot terser? Skulle inte tro det  :D


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jonnerstone: Vet inte vad jag babblar om :D

Gick nog bara igång på det där med komplexitet. Menar förstås att ALL musik måste gå att förstå sig på (för att vara bra, för den personen). Komplexiteten spelar noll roll :)

Huruvida din låt är komplicerad eller ej, har jag dock ingen aning om :D

Gott så  :D


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jättefin sångmelodi i refrängen. Melodiöst catchy dvs nynnbart. Gillar även versmelodin, verkligen snyggt med tonartsbytet där medan bryggan till refrängen är väl sådär. Förtar dock inte helhetsintrycket. Hög kvalitet i mina öron.

Kul att det gillas. Vi får se vad det blir av den.

Tackar!

Micke


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hoppar in mitt i tråden... :rolleyes:
Jäklar, gillas. Melodin å hela faderullan.

Tänkte säga nåt om mixen men... Pick-gitarren (e de det?) ligger för nära sången tycker jag. Dra ner den lite...

Nämen kör hårt å gör den klar

Space

Härligt, så ska det låta  :lol:

Det är ingen mix det här utan bara en slask!

Tack för lyss

Micke


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
uuhhhh  :huh:

hm  :blink:
 :wacko:

jag blir ärligt talat inte klok alls på detta. Först lyssningen tycker jag det låter som "en grymt bra sångare har valt en omöjlig slinga bara för att han minsann kan och inte är vem som helst". Grymt bra sång är det, imponeras hur du glider sömlöst mellan  röstlägen. efter lite till lyssning gillar jag det mer. Då känns det bättre, och inte konstlat.

Antar att det handlar om du/ni vill ha en hit, eller en låt för alla die hard fans. Fansen, kommer efter första chocken att älska den, men det fastnar nog itne vid första påseendet.




tror jag.

eller. fan, jag vet inte. jag får lyssna mer och återkomma :)


Tjo!

Inte meningen att det ska kännas pretto, det är inte bra  :unsure:

Slingan är verkligen gjord i stundens ingivelse och inte på nåt sätt utstuderad, har ändrat två toner i efterhand med melodyne som jag inte gillade. Skönt dock att det rättade till sig efter en andra lyssning.

Det handlar inte om nåt egentligen, man spelar och sjunger och ser vad som kommer ut helt enkelt, finns det hitpotential så är det ju absolut inte negativt  :)

Tackar för lyssning och kommentarer.

Micke

Det är ju precis det jag menar; du  har sån överjävlig röstkontroll att det låter utstuderat. Minns du inte när jag skrev något om att höra dig sjunga i studion? "Man fick kolla om man glömt autotuner på sångspåret under inspelning". Så, när du sjunger något lekfullt sådär med stora hopp så kan det låta tokavancerat och väldigt inövat. En komplimang således :D

Skall lyssna igen och återkomma iaf :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Har inte läst igenom tråden, så ta detta med en nypa salt... Jag vet inte vad som skrivits tidigare...
men jag ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR detta.. Mixen är skit, men melodin i låten, och Din sångslinga är klockren...

Den här singeln kommer jag att köpa om den så kostar 200 SEK.. Det blir grymt detta...

Den ända anmärkning jag har, är att jag tycker den borde bli mer symfonisk (heter det så?).. I versen skulle jag föredra storslagna stråkar istället för hackande gitarrer.. Melodin är, som sagt, helt grym.. Förvalta den väl...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu kan jag inte hålla mig i alla fall. Testa med att lägga grundtonen på tersen både i vers o refräng det kommer att bli en oväntad upplösning.

ehh va?   :)

Ska jag byta ut alla grundtoner mot terser? Skulle inte tro det  :D
Nä Nä gör framförallt inte det - testa inte ens - totalvägra vet jag - problemet är att du aldrig kommer att höra resultatet som jag tror kan bli hur bra som helst.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nu kan jag inte hålla mig i alla fall. Testa med att lägga grundtonen på tersen både i vers o refräng det kommer att bli en oväntad upplösning.

ehh va?   :)

Ska jag byta ut alla grundtoner mot terser? Skulle inte tro det  :D
Nä Nä gör framförallt inte det - testa inte ens - totalvägra vet jag - problemet är att du aldrig kommer att höra resultatet som jag tror kan bli hur bra som helst.

 :D

Du e rolig du  :) Bara för att du sa det så spelade jag igenom versslingan på keyboarden och insåg att den inte innehåller några grundtoner, förutom vid vissa passager där tonen innan ligger på ters. Refrängen börjar på grundtonen dock, men den slingan är ju redan planerad att ändras. Sätt inte griller i huvudet på mig sådär  :lol:

Fridens!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Har inte läst igenom tråden, så ta detta med en nypa salt... Jag vet inte vad som skrivits tidigare...
men jag ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR detta.. Mixen är skit, men melodin i låten, och Din sångslinga är klockren...

Den här singeln kommer jag att köpa om den så kostar 200 SEK.. Det blir grymt detta...

Den ända anmärkning jag har, är att jag tycker den borde bli mer symfonisk (heter det så?).. I versen skulle jag föredra storslagna stråkar istället för hackande gitarrer.. Melodin är, som sagt, helt grym.. Förvalta den väl...

Skitkul att det gillas. Sitter och pular med ett litet stråkarr på versen, får se vad det blir av det  :)

Tack för lyss och tyck!

Micke


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jovisst funkar melodislingan (refrängen). Har en snygg nedgång som sitter ganska omgående. Har absolut förutsättningar att "hitta"
Också "mellanssången" funkar - tonen vid 0.56 gillas särskilt!

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten