Forum > Demolåtar

It just won't die - Clemens - Emser

<< < (3/7) > >>

Clemens:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.07.2012, 14:16:19 ---Hmm
It just want to die or It just wont die

--- Slut citat ---

Blev "Won't", men bara arbetsnamn tillsvidare...  :)

karl:
Nice....som sagt Ems lägger ju ribban......
allt gott k O

jonnerstone:
Känner igen denna, har jag fått den skickad till mig vid tillfälle eller finns den instrumental på ReverbNation? (har ju din app).

Nåväl, jag sticker ut hakan lite här: Emser har en grymt skön röst (vad hände med honom?), men jag tycker inte melodislingan passar riktigt till låten, känns lite för bluesig/soulig? Den blå tonen på ordet "kill" t.ex tycker jag är för mycket "over the top" Skulle vilja ha en mer lågmäld och rak slinga som inte ligger på så mycket. Musiken är hur skön som helst och absolut inget fel på rösten som sagt. Skulle vara kul att höra vad en melodiskapare som Asti skulle kunna göra i en sån här genre där han kanske inte vanligtvis brukar röra sig  :)

Micke

Wernborg:

--- Citat från: Clemens skrivet 25.07.2012, 17:10:38 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 25.07.2012, 12:12:32 ---Back to the 80:ies.. :)
Bra sound och stämning.
En Gitarr med långa ylande E-Bow ljud här och där skulle sitta som handen i hansken..

--- Slut citat ---

Wernborg!  :unsure: :D

--- Slut citat ---
Skön låt detta. Självklar.

Behöver nog träna lite på e-bowen först. Tjoa till om några veckor så kanske det passar.

Clemens:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 25.07.2012, 18:06:26 ---Känner igen denna, har jag fått den skickad till mig vid tillfälle eller finns den instrumental på ReverbNation? (har ju din app).

Nåväl, jag sticker ut hakan lite här: Emser har en grymt skön röst (vad hände med honom?), men jag tycker inte melodislingan passar riktigt till låten, känns lite för bluesig/soulig? Den blå tonen på ordet "kill" t.ex tycker jag är för mycket "over the top" Skulle vilja ha en mer lågmäld och rak slinga som inte ligger på så mycket. Musiken är hur skön som helst och absolut inget fel på rösten som sagt. Skulle vara kul att höra vad en melodiskapare som Asti skulle kunna göra i en sån här genre där han kanske inte vanligtvis brukar röra sig  :)

Micke

--- Slut citat ---

Ja..Emser vet jag inte så mycket om, kanske sysslar med annat  :unsure:.  Asti it is!  :) så ser fram emot en ny version och annat sångläge  :) Skoj att du har appen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion