Forum > Demolåtar

1up-Onsdag

<< < (2/5) > >>

1up:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 23.07.2012, 22:58:34 ---Verkligt snyggt, det här låter bättre än en lördag kväll, drömskt och medryckande i takt och ton (haha, det sista lät snudd på militäriskt ;))..men helskönt sound som jag lockas av :P

Jättebra!

/Marre

--- Slut citat ---

Här marscherar krigsarmén förbi till tonerna av Onsdag. :) Nejdå, men jo det låter lite kraftfullt mäktigt utav stringsen tycker jag.

Roligt det gillas! :)

1up:

--- Citat från: deadbeat skrivet 23.07.2012, 23:16:20 ---Vette tusan, men jag kom direkt att tänka på "Confessions on a Dancefloor" (Madonna) när jag hörde låten. Det är lite i ljudbilden som påminner mig om t ex Forbidden Love :) Om man helt bortser från trummorna då ;)

Kanonfin låt. Dock säger väl popsnöret i mig att lite sång kanske hade varit på sin plats?

--- Slut citat ---

ABBA-covern?

Sång kommer eventuellt, så lovar jag inte för mycket. :)

Jobbade väl mest med ljudbild och är mest nöjd med stråkarna som ginder vemod. :)

Roligt den gillas och tackar för lyssning!

deadbeat:

--- Citat från: 1up skrivet 24.07.2012, 00:01:03 ---
--- Citat från: deadbeat skrivet 23.07.2012, 23:16:20 ---Vette tusan, men jag kom direkt att tänka på "Confessions on a Dancefloor" (Madonna) när jag hörde låten. Det är lite i ljudbilden som påminner mig om t ex Forbidden Love :) Om man helt bortser från trummorna då ;)

Kanonfin låt. Dock säger väl popsnöret i mig att lite sång kanske hade varit på sin plats?

--- Slut citat ---

ABBA-covern?
...
Jobbade väl mest med ljudbild och är mest nöjd med stråkarna som ginder vemod. :)

--- Slut citat ---
Kanske inte just "ABBA-låten", dock samma platta.
Vemod har alltid sin rättmätiga plats i musik :)

Eddi:
Baskaggen har du fått ett mäktigt och bra sound på. Om du med arpsynten menar de som fladdrar mellan höger o vänster så tycker jag att de låter bra och i rätt nivå. Tycker att du använder för många ljud med bzz-ljud du kanske kan bryta av med någon med rakare frekvens. Atack-synthen på slutet upplever jag (förutom lite otakt) lite för höga. Låten som helhet - riktigt skön med rätt harmonier och blandningar :)

1up:

--- Citat från: deadbeat skrivet 24.07.2012, 00:16:34 ---
--- Citat från: 1up skrivet 24.07.2012, 00:01:03 ---

--- Slut citat ---

ABBA-covern?
...

--- Slut citat ---
Kanske inte just "ABBA-låten", dock samma platta.
Vemod har alltid sin rättmätiga plats i musik :)

--- Slut citat ---

Absolut, för mig ligger den nära till hands dessutom.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion