Forum > Demolåtar

1up&Dividend- In hell we can't all be Angels! (djupt)

(1/4) > >>

Dividend:
INNAN ni anmärker på SÅNGRÖSTERNA ta och lyssna på AC/DC-sångarens röst, AC/DC är inspiration för 1up i denna låt.

Ja det är Dividend vid tangentbordet, för 1up är inte online... Han får skylla sig själv om han inte gillar resultatet  :lol: Gillar låten nu, men en hel del att fixa.

http://lifeinchina.se/1upDiv-InHellWeCantAllBeAngels(test1).mp3

Emulator:
Dårarnas samansvärjning :D

som jag tidiagre skrivit gillar jag denna låt!

Tycker det blir når korsning av blink182 och robbie willams.

Nu är låten dragen med åt det förra hållet (ac/dc inspirerad som den är :) )  men den kan nopg klara sig lika bra mot en mer clean RWilliams-produktion. 1ups coola brittiska accent är ju apkool.

Distguran  stör lite, kanske lite väl dominerande....

på med lite kompresor på sången, den flaxar i volym lite väl.

Men som sagt,  fundera om ni ska ha hysterisk ac/dc-dånk eller mer kaxigt coolt brittisk williams :) båda sätten funkar nog.

gott mos!

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 30.06.2007, 13:15:14 ---Dårarnas samansvärjning :D

som jag tidiagre skrivit gillar jag denna låt!

Tycker det blir når korsning av blink182 och robbie willams.

Nu är låten dragen med åt det förra hållet (ac/dc inspirerad som den är :) )  men den kan nopg klara sig lika bra mot en mer clean RWilliams-produktion. 1ups coola brittiska accent är ju apkool.

--- Slut citat ---

Hatar robban-fjanten, älskar acdc-själv. Dom är coola. Vad tycker du om robbie 1up? Håller med om den brittiska "dialekten", den gör nästan låten!

--- Citera ---Distguran  stör lite, kanske lite väl dominerande....

på med lite kompresor på sången, den flaxar i volym lite väl.

--- Slut citat ---

Du har rätt.
Fick veta i morse, att 1up inte gjort mycket på låten, men donat med mitt avgrundsvrål  :wacko:, men det skall nog bli bra till slut :)

Light Head:
vilket drag!

Låter ju som en gammal live klubb-spelning med ACDC! Lite för snyggt sound kanske, men definitivt ACDC!

Tunggung, positivt och kraftfullt. GILLAR!!

Dividend:
TACKAR!

Ja, det låter inte riktigt studio nä. Får se vad vi kan göra..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion