Forum > Demolåtar
equality - Träskvals
equality:
--- Citat från: Asti skrivet 28.08.2012, 23:27:11 ---Låten är stämningsfull och fin. Sången sitter bra tycker jag, förutom vid "tungt".
Pianot är i vissa partier lite mycket "baktakts"-klink, tror det skulle funkat bättre
med lite omväxlande sådant och något stilla "ackord" här och där.
Snyggt basljud och gitarren som alltid bra.
/Asti
--- Slut citat ---
Tusen tack för återlyssning. "Tungt" låter nog konstigt ja, men tyckte hela låten blev konstig och lät det vara kvar. Skippade många av de synkophängen du nämner då det blev tjatigt. Märkt att när man sitter och småkorrigerar blir man (jag!) mer av en midi-ingenjör än musikant - inte bra. Tycker väl nu jag har fått den någorlund dit jag ville, förutom hi-hatten då. Back to work!
91:an:
Jättebra! Vad gäller trummorna tycker jag dom inte tillför något utan blir lite slamrande i bakgrunden. Instrumenten sköter rytmiken utmärkt själva och det märks framför allt i de partier där du inte låtit trummor medverka eller spelar trummor sparsmakat.
equality:
Tusen tack Janne! Drömmer tillbaka till gamla co-labs och det vore ju underbart om Du kunde lägga på några schyssta vispar i s f mitt midi-famlande. :o :wub:
equality:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.08.2012, 23:18:56 ---Sitter och flinar här. Skithäftig låt, och fint framförd såklart. Harmoniföljderna är ju riktigt oväntade och avancerade men det sker aldrig på bekostnad av melodin. Det är ju egentligen ingen konst att hitta på skumma ackodföljder, men att hitta hem igen kräver sin man. Det gör du.
Mixen är kanon, spelandet också. Enda som skaver lite är hihat:en, som tar för mycket uppmärksamhet. Lägre, lite enklare spel och inte lika distinkt hade passat min smak bättre. Men annars finns det ju inte mycket att klaga på, den här närmar sig radioklass.
--- Slut citat ---
Kul att du flinar! :D Roligt att du också tycker att den stundtals knasiga harmoniken fungerar. Testat en några nya pluggar och jag tycker själv att mixarna låter bättre nu. Trummorna som sagt...hmm. Det var svårt att hitta passande loopar i 3/4 el 6/8. Det blev att använda suddgummi och blyertspenna, tyckte det blev bättre men som 91:an är inne på, stycket skulle kanske må bättre utan något rytminstrument. Stort tack Rattlet!
hogge:
Oj oj oj, tänkte jag först.. Vilken jävla röra, tänkte jag sen.. Men efter en stund så kom jag in i det.. Lite väl mycket "jazz" i detta för min smak, men ändå blev den efterhand skön att lyssna till.. Undrar om jag äntligen håller på att komma ur puberteten? Nåt som detta hade jag aldrig lyssnat klart på för ett år sedan, men kanske håller jag på att bli vuxen?
Nåja. Gillar Din röst, text och resten. Klanderfritt mixat & spelat (enl. en lekman som mig). I ärlighetens namn så kommer jag inte att tälta utanför skivbutiken när singeln släpps, men att lyssna på den lite då & då känns lockande.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida