Forum > Demolåtar

equality - Träskvals

<< < (9/12) > >>

equality:
Ny version. Lade om piano, sång, försökte med trummor, piano- och gitarrsolo och vips blev låten hela trettio sekunder längre.  :)

Dividend:
Det låter bra om pianot och solot passar bra in. Och ska det vara trummor så är det nog så här det bör vara. Förra sången kändes lite slaskig (?), men det funkar ju nästan med vad som helst till versen här. I mellanspelet kan du ju alltid slänga in Åsa på överstämma? :D Låter sådär finstämt nästan.
Men ersätt inte henne med dig på den här, vad du än gör!

Hörde aldrig gitarrsolot, men jag lär väl återkomma.

equality:
didvid: Kul att du ville lyssna och kommentera! Medveten om att denna är lite knepig och i eftertankens kranka blekhet, när jag lyssnat på pianosolot, är det nog  alltför apart. Jag vill gärna sy ihop detta och funderar på ett lite mer lättsmält pianointro så att man är beredd på solot och att det då inte låter så weirdo. Gitarrsolot kommer alldeles efter pianoditot. Skall kämpa till trummorna också på nåt sätt. Så ursäkta om jag framhärdar med denna ett tag till...

Asti:
Låten är stämningsfull och fin. Sången sitter bra tycker jag, förutom vid "tungt".
Pianot är i vissa partier lite mycket "baktakts"-klink, tror det skulle funkat bättre
med lite omväxlande sådant och något stilla "ackord" här och där.
Snyggt basljud och gitarren som alltid bra.
/Asti

Rattlesnake:
Sitter och flinar här. Skithäftig låt, och fint framförd såklart. Harmoniföljderna är ju riktigt oväntade och avancerade men det sker aldrig på bekostnad av melodin. Det är ju egentligen ingen konst att hitta på skumma ackodföljder, men att hitta hem igen kräver sin man. Det gör du.

Mixen är kanon, spelandet också. Enda som skaver lite är hihat:en, som tar för mycket uppmärksamhet. Lägre, lite enklare spel och inte lika distinkt hade passat min smak bättre. Men annars finns det ju inte mycket att klaga på, den här närmar sig radioklass.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion