Forum > Demolåtar
equality - Träskvals
Wernborg:
Helskönt.
Tog en stund innan jag "hittade" rytmen, eller ens att det var vals. Upptakten på gitarren i början spökade nog till det. Gillar såna här spratt. Omedvetet eller inte så var det coolt.
Trummorna behöver en omgång, annars låter det fint tycker jag. Blir det sång?
equality:
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.07.2012, 12:56:58 ---Helskönt.
Tog en stund innan jag "hittade" rytmen, eller ens att det var vals. Upptakten på gitarren i början spökade nog till det. Gillar såna här spratt. Omedvetet eller inte så var det coolt.
Trummorna behöver en omgång, annars låter det fint tycker jag. Blir det sång?
--- Slut citat ---
Kul Wernis! Ja, det blir sång! Måste nog skippa pianot med dess melodier för att få ihop det. Sångmelodin blir unison med gurans. Lite småtråkigt men kanske går att kamouflera med något annat instrument. Funderar på att skippa trummor helt och hållet.
Larsson:
härligt stycke å snygga harmissar
går lite i jazz på ryskas fotspår i sättat harmonierna hakar i varandra
skön & klar ljudbild, jag hade iofs provat att ta fram lite mellan register på akkeljudet
men då kanske det blir grötigt istället.. man jag hade provat iaf! ;)
sparar denna i min EQ mapp för framtida avnjutning
snyggt snickrat :)
/Larsson
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 23.07.2012, 01:09:27 ---MaxB: Kul! :wub: Bomullsfarmare...låter som han håller till i Queensland? Bra att inte åldras, vid en viss ålder mumifieras man och endast obetydliga förändringar inträder. :D Hoppas din vän kan fixa en bättre digiridoo än vad jag lyckades med.
--- Slut citat ---
Sitter och lyssnar på de blandade sommarmelodierna i ditt stycke igen. Idag åker vännerna vidare.
Här är ett videoklipp på en maskin Louie sitter och kör, hemma på Grech Cotton, NSW
Och kvinnan i sällskapet (som är syrra på sjukhuset där hemma) ska kolla med vännerna på vaktmästeriet om de har nån släkting som tillverkar digderidoos. I så fall fixar hon en och skickar hit. Cool om man får en fullstor, som inte passerat via nån musikaffär eller turist-industrin.
equality:
--- Citat från: Larsson skrivet 24.07.2012, 15:43:37 ---härligt stycke å snygga harmissar
går lite i jazz på ryskas fotspår i sättat harmonierna hakar i varandra
skön & klar ljudbild, jag hade iofs provat att ta fram lite mellan register på akkeljudet
men då kanske det blir grötigt istället.. man jag hade provat iaf! ;)
sparar denna i min EQ mapp för framtida avnjutning
snyggt snickrat :)
/Larsson
--- Slut citat ---
Vilken ära Larsson att få ha en egen mapp hos dig! Nu tycker jag väl att det borde gå att få till bättre versioner. Har nyss lagt upp en trubadurversion och kanske går det att få en syntes av de båda så småningom. Stort tack Larsson, väldigt uppmuntrande! :) Skall se över eq:andet.
--- Citat från: MaxB skrivet 24.07.2012, 16:56:16 ---Sitter och lyssnar på de blandade sommarmelodierna i ditt stycke igen. Idag åker vännerna vidare.
Här är ett videoklipp på en maskin Louie sitter och kör, hemma på Grech Cotton, NSW
Och kvinnan i sällskapet (som är syrra på sjukhuset där hemma) ska kolla med vännerna på vaktmästeriet om de har nån släkting som tillverkar digderidoos. I så fall fixar hon en och skickar hit. Cool om man får en fullstor, som inte passerat via nån musikaffär eller turist-industrin.
--- Slut citat ---
New South Wales ändå, där ser man. Låter lovande med en bättre digeridoo. Skall man vara riktigt petig skall ju kärnan vara urholkad av termiter. :)
Helt ny trubadurversion upplagd om nån orkar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida