Forum > Demolåtar

equality - Träskvals

<< < (3/12) > >>

Asti:
Fina harmonier och klar och fin ljudbild/mix!
Tror att det skulle bli tydligare om du delade upp gitarrens och pianots
utsvävningar i olika partier, nu tycker jag dom kolliderar ibland så att man har
svårt att följa båda. Stämmer in i Tokais idé om att variera trummorna med lite fills.
/Asti

equality:
MaxB: Musik måste inte vara behaglig men den kan framföras på ett annat sätt än vad jag fick till här och det kommer att ändras en hel del. Tack!
Asti: Vad kul att du gillar harmisarna! Jo uppdelningen måste till som du beskriver, likaså trummorna. Lade till ett annat intro nu och sen plockar jag nog ner denna och ändrar arret rejält. Thnx!

MaxB:
Du är ju nyss hemkommen från Australien så jag passar på att berätta att vi idag hämtade två vänner på Arlanda. De kommer från Australien och kom till Stockholm för att träffa oss, innan de om några dagar flyger vidare mot nya mål. Härligt att träffas efter att inte ha setts på elva år, så det blev mycket snack över god mat i gamla stan ikväll. Han är bomullsfarmare och har aldrig varit utanför Australiens gränser tidigare. Exotiskt att komma till Gamla stan i Stockholm och kul att ses.
Vi upptäckte att ingen av oss åldrats ett dugg under det dryga decennie som gått sen senast.  B)

Eddi:
Du har ju gjort en ny verre utan att säga till i rubriken märker jag. Nu följer gitarren pianot bättre men jag tycker att det är bra att den där mycket speciella nedgången på guran fick överleva. Påminner lite om bakfotavals eller vad den hette. Vore kul att höra lite voice också du har ju nåt i bakfickan misstänker jag. Varna vid nästa verre plz :)

equality:
MaxB: Kul!  :wub: Bomullsfarmare...låter som han håller till i Queensland? Bra att inte åldras, vid en viss ålder mumifieras man och endast obetydliga förändringar inträder.  :D Hoppas din vän kan fixa en bättre digiridoo än vad jag lyckades med.
Eddi: Nja, inte mycket till ny verre. Drog ner pianot bara, lade till några gitarrgrejor i början och rätade upp några sura bastoner. Jo jag har hört talats om nån sån där weirdovals, skall kolla. Jo sång, så småningom, måste få lite inspiration till texten. Bara några fragment framgent och ett annat gitarrkom på det. Puh! Tack! OCH tack för pluggtipset förresten! 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion