Forum > Demolåtar

equality - Träskvals

(1/12) > >>

equality:
120721: Tänkt som trubadurlåt först men när jag micklade med pianot till denna blev det ytterligare melodier, kanske för många och kanske mer än lovligt nära Gunnar Wiklunds Minns du den sommar?  :D :wub: Nåväl, kanske skippar pianot och återgår till trubadurversionen. Är det för många melodier? Är det för rörigt? Trummorna skall bytas ut. Detta är bara en första skiss.

instrumental pianoversion: https://www.box.com/s/b3582d8b7feb8697ea5d

120724: Sjöng in text och skalade av (sång, bas, gitarr och piano). Har ingen aning om var trummor, cello och kanske synth skall in som jag tänkt från början eller en tyngre rockversion som vore kul att testa. Eller räcker det så här? Kanske alltför absurd och teatralisk?

120826: Rättade till falsksång, lade till ett pianosolo om jag ville skulle låta Bela, men vetisjutton..? Gitarrsolot? Nåväl, lite längre låt iaf.  :) Rattade med några nya pluggar också. Försökte få till trummor men det gick inget vidare.

120829: Tycke nog jag har fått till trummorna bättre nu. Det får bli förstaversionen tills vidare.

Träskvals

Juni var en gång så söt
Du och jag låg där och njöt
Molnen dom segla förbi

Nu finns där bara gammalt groll
I spegeln flinar visst ett troll
Så sant som det var sagt - bom falleri

Långt bort från både far och mor                                                 
Innan staden vuxit sig för stor
Den stör mig inte alls                                                                         
Men där spelas ständigt denna träskvals                                   

Vi drack rött och du blev hot
sa nåt sött och jaga knott
som kliar så gott - bom fallera

Månen den ekar så tom och så svart
Men minns dunkla lekar i sommarrusig natt
Klänningen föll från din byst så lugnt
Livet nyss kysst så ungt
Snart snön skall falla så tyst och så tungt

Kärleken en gång så söt
Du och jag låg där och njöt
Molnen dom segla förbi

TRÄSKVALS 2014: https://app.box.com/s/ad0py9x8jalo3knlc0zi

Eddi:
Hjärnan är en underlig maskin. Den startar när man vaknar och stänger inte av förrän man har kommit till jobbet.
Fram till 90 så ansåg jag att det var ju trevliga melodier det där båda två och önskade att gitarristen kunde kanske köra efter pianistens noter MEN så föll allt på plats och nedgången med gitarren vid 102 passar inte bara - den är helt nödvändig! Som sagt hjärnan är en märklig maskin som kan anpassa sig på kort tid. Gillar detta men kan just nu inte riktigt höra en melodi som ska matcha - men det går nog det med :)

pxm:
Jag gillar det......

mvh

equality:

--- Citat från: Eddi skrivet 21.07.2012, 15:49:02 ---Hjärnan är en underlig maskin. Den startar när man vaknar och stänger inte av förrän man har kommit till jobbet.

--- Slut citat ---
:lol:

--- Citat från: Eddi skrivet 21.07.2012, 15:49:02 ---Fram till 90 så ansåg jag att det var ju trevliga melodier det där båda två och önskade att gitarristen kunde kanske köra efter pianistens noter MEN så föll allt på plats och nedgången med gitarren vid 102 passar inte bara - den är helt nödvändig! Som sagt hjärnan är en märklig maskin som kan anpassa sig på kort tid. Gillar detta men kan just nu inte riktigt höra en melodi som ska matcha - men det går nog det med :)

--- Slut citat ---

Helskön recension Eddi!  :D Jo, det krockar i melodier... Hmm, testar denna ballong innan texten är färdigskriven till trubbadubbaversionen. Denna kanske spricker ändå på den "rödgröna röran". Vore kul att höra några fler synpunkter innan det är dags för en jipp.

--- Citat från: pxm skrivet 21.07.2012, 15:58:47 ---Jag gillar det......

mvh

--- Slut citat ---

Tänkte att den kanske föll dig på läppen. Thnx pxm! (Vad betyder förkortningen förresten?)

pxm:
Det är mitt efternamns konsonanter i ordning...

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion