Kontrollrummet

equality - Träskvals

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
120721: Tänkt som trubadurlåt först men när jag micklade med pianot till denna blev det ytterligare melodier, kanske för många och kanske mer än lovligt nära Gunnar Wiklunds Minns du den sommar?  :D :wub: Nåväl, kanske skippar pianot och återgår till trubadurversionen. Är det för många melodier? Är det för rörigt? Trummorna skall bytas ut. Detta är bara en första skiss.

instrumental pianoversion: https://www.box.com/s/b3582d8b7feb8697ea5d

120724:
Sjöng in text och skalade av (sång, bas, gitarr och piano). Har ingen aning om var trummor, cello och kanske synth skall in som jag tänkt från början eller en tyngre rockversion som vore kul att testa. Eller räcker det så här? Kanske alltför absurd och teatralisk?





120826: Rättade till falsksång, lade till ett pianosolo om jag ville skulle låta Bela, men vetisjutton..? Gitarrsolot? Nåväl, lite längre låt iaf.  :) Rattade med några nya pluggar också. Försökte få till trummor men det gick inget vidare.

120829: Tycke nog jag har fått till trummorna bättre nu. Det får bli förstaversionen tills vidare.


Träskvals

Juni var en gång så söt
Du och jag låg där och njöt
Molnen dom segla förbi

Nu finns där bara gammalt groll
I spegeln flinar visst ett troll
Så sant som det var sagt - bom falleri

Långt bort från både far och mor                                                 
Innan staden vuxit sig för stor
Den stör mig inte alls                                                                         
Men där spelas ständigt denna träskvals                                   
                                                                                                                     
Vi drack rött och du blev hot
sa nåt sött och jaga knott
som kliar så gott - bom fallera

Månen den ekar så tom och så svart
Men minns dunkla lekar i sommarrusig natt
Klänningen föll från din byst så lugnt
Livet nyss kysst så ungt
Snart snön skall falla så tyst och så tungt

Kärleken en gång så söt
Du och jag låg där och njöt
Molnen dom segla förbi

 
TRÄSKVALS 2014: https://app.box.com/s/ad0py9x8jalo3knlc0zi
« Senast ändrad: 24.07.2014, 14:20:52 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hjärnan är en underlig maskin. Den startar när man vaknar och stänger inte av förrän man har kommit till jobbet.
Fram till 90 så ansåg jag att det var ju trevliga melodier det där båda två och önskade att gitarristen kunde kanske köra efter pianistens noter MEN så föll allt på plats och nedgången med gitarren vid 102 passar inte bara - den är helt nödvändig! Som sagt hjärnan är en märklig maskin som kan anpassa sig på kort tid. Gillar detta men kan just nu inte riktigt höra en melodi som ska matcha - men det går nog det med :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Jag gillar det......

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hjärnan är en underlig maskin. Den startar när man vaknar och stänger inte av förrän man har kommit till jobbet.
:lol:

Fram till 90 så ansåg jag att det var ju trevliga melodier det där båda två och önskade att gitarristen kunde kanske köra efter pianistens noter MEN så föll allt på plats och nedgången med gitarren vid 102 passar inte bara - den är helt nödvändig! Som sagt hjärnan är en märklig maskin som kan anpassa sig på kort tid. Gillar detta men kan just nu inte riktigt höra en melodi som ska matcha - men det går nog det med :)

Helskön recension Eddi!  :D Jo, det krockar i melodier... Hmm, testar denna ballong innan texten är färdigskriven till trubbadubbaversionen. Denna kanske spricker ändå på den "rödgröna röran". Vore kul att höra några fler synpunkter innan det är dags för en jipp.

Jag gillar det......

mvh

Tänkte att den kanske föll dig på läppen. Thnx pxm! (Vad betyder förkortningen förresten?)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Det är mitt efternamns konsonanter i ordning...

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
OK. Tack.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Lite underligt intro på trummorna.
Sköna harmisar!
Gillar gitarr - piano särskilt när det låter lite dissonant.
Har väl sagt det förut: men lägg in små breaks på trummorna, så blir det mer levande.
Vad gäller Gunnar Wiklund... han var skitbra. Har faktiskt skrivit en låt om honom.
Vad det blir av det hela vet jag inte, men blir nog kalas i slutändan


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Det är skönt o obehagligt på samma gång, men jag tror ändå att jag landar i att det här blir för brokigt. Personlig smak dock, men jag tycker du gör låten för svårlyssnad. Just my five cents ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tokai: Ja, trummorna är bara en loop än så länge och introt är obegripligt när jag tänker efter. Vill framhäva det dissonanta, kul om det går fram. GW var toppen! Thnx!
tigersoul: Förstår till fullo att den kan uppfattas så. Lite obehaglig är ju tanken att den skall uppfattas, därav titeln. Kanske går tillbaka till urpsrungsidén iaf. Tack TS!
« Senast ändrad: 21.07.2012, 20:37:46 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnat men kan inte sätta fingret på vad det är. Som sagt spretigt i första delen - måhända obehagligt? Sen harmonier i samklang. Man må följa utvecklingen för att se vart det barkar hän.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fina harmonier och klar och fin ljudbild/mix!
Tror att det skulle bli tydligare om du delade upp gitarrens och pianots
utsvävningar i olika partier, nu tycker jag dom kolliderar ibland så att man har
svårt att följa båda. Stämmer in i Tokais idé om att variera trummorna med lite fills.
/Asti
« Senast ändrad: 22.07.2012, 16:45:24 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
MaxB: Musik måste inte vara behaglig men den kan framföras på ett annat sätt än vad jag fick till här och det kommer att ändras en hel del. Tack!
Asti: Vad kul att du gillar harmisarna! Jo uppdelningen måste till som du beskriver, likaså trummorna. Lade till ett annat intro nu och sen plockar jag nog ner denna och ändrar arret rejält. Thnx!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du är ju nyss hemkommen från Australien så jag passar på att berätta att vi idag hämtade två vänner på Arlanda. De kommer från Australien och kom till Stockholm för att träffa oss, innan de om några dagar flyger vidare mot nya mål. Härligt att träffas efter att inte ha setts på elva år, så det blev mycket snack över god mat i gamla stan ikväll. Han är bomullsfarmare och har aldrig varit utanför Australiens gränser tidigare. Exotiskt att komma till Gamla stan i Stockholm och kul att ses.
Vi upptäckte att ingen av oss åldrats ett dugg under det dryga decennie som gått sen senast.  B)
« Senast ändrad: 23.07.2012, 10:25:21 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du har ju gjort en ny verre utan att säga till i rubriken märker jag. Nu följer gitarren pianot bättre men jag tycker att det är bra att den där mycket speciella nedgången på guran fick överleva. Påminner lite om bakfotavals eller vad den hette. Vore kul att höra lite voice också du har ju nåt i bakfickan misstänker jag. Varna vid nästa verre plz :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
MaxB: Kul!  :wub: Bomullsfarmare...låter som han håller till i Queensland? Bra att inte åldras, vid en viss ålder mumifieras man och endast obetydliga förändringar inträder.  :D Hoppas din vän kan fixa en bättre digiridoo än vad jag lyckades med.
Eddi: Nja, inte mycket till ny verre. Drog ner pianot bara, lade till några gitarrgrejor i början och rätade upp några sura bastoner. Jo jag har hört talats om nån sån där weirdovals, skall kolla. Jo sång, så småningom, måste få lite inspiration till texten. Bara några fragment framgent och ett annat gitarrkom på det. Puh! Tack! OCH tack för pluggtipset förresten! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Helskönt.

Tog en stund innan jag "hittade" rytmen, eller ens att det var vals. Upptakten på gitarren i början spökade nog till det. Gillar såna här spratt. Omedvetet eller inte så var det coolt.

Trummorna behöver en omgång, annars låter det fint tycker jag. Blir det sång?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Helskönt.

Tog en stund innan jag "hittade" rytmen, eller ens att det var vals. Upptakten på gitarren i början spökade nog till det. Gillar såna här spratt. Omedvetet eller inte så var det coolt.

Trummorna behöver en omgång, annars låter det fint tycker jag. Blir det sång?

Kul Wernis! Ja, det blir sång! Måste nog skippa pianot med dess melodier för att få ihop det. Sångmelodin blir unison med gurans. Lite småtråkigt men kanske går att kamouflera med något annat instrument. Funderar på att skippa trummor helt och hållet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
härligt stycke å snygga harmissar
går lite i jazz på ryskas fotspår i sättat harmonierna hakar i varandra
skön & klar ljudbild, jag hade iofs provat att ta fram lite mellan register på akkeljudet
men då kanske det blir grötigt  istället.. man jag hade provat iaf! ;)

sparar denna i min EQ mapp för framtida avnjutning
snyggt snickrat  :)

/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
MaxB: Kul!  :wub: Bomullsfarmare...låter som han håller till i Queensland? Bra att inte åldras, vid en viss ålder mumifieras man och endast obetydliga förändringar inträder.  :D Hoppas din vän kan fixa en bättre digiridoo än vad jag lyckades med.

Sitter och lyssnar på de blandade sommarmelodierna i ditt stycke igen. Idag åker vännerna vidare.
Här är ett videoklipp på en maskin Louie sitter och kör, hemma på Grech Cotton, NSW

Och kvinnan i sällskapet (som är syrra på sjukhuset där hemma) ska kolla med vännerna på vaktmästeriet om de har nån släkting som tillverkar digderidoos. I så fall fixar hon en och skickar hit. Cool om man får en fullstor, som inte passerat via nån musikaffär eller turist-industrin.
« Senast ändrad: 24.07.2012, 16:58:24 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
härligt stycke å snygga harmissar
går lite i jazz på ryskas fotspår i sättat harmonierna hakar i varandra
skön & klar ljudbild, jag hade iofs provat att ta fram lite mellan register på akkeljudet
men då kanske det blir grötigt  istället.. man jag hade provat iaf! ;)

sparar denna i min EQ mapp för framtida avnjutning
snyggt snickrat  :)

/Larsson

Vilken ära Larsson att få ha en egen mapp hos dig! Nu tycker jag väl att det borde gå att få till bättre versioner. Har nyss lagt upp en trubadurversion och kanske går det att få en syntes av de båda så småningom. Stort tack Larsson, väldigt uppmuntrande!  :) Skall se över eq:andet.

Sitter och lyssnar på de blandade sommarmelodierna i ditt stycke igen. Idag åker vännerna vidare.
Här är ett videoklipp på en maskin Louie sitter och kör, hemma på Grech Cotton, NSW
Och kvinnan i sällskapet (som är syrra på sjukhuset där hemma) ska kolla med vännerna på vaktmästeriet om de har nån släkting som tillverkar digderidoos. I så fall fixar hon en och skickar hit. Cool om man får en fullstor, som inte passerat via nån musikaffär eller turist-industrin.

New South Wales ändå, där ser man. Låter lovande med en bättre digeridoo. Skall man vara riktigt petig skall ju kärnan vara urholkad av termiter.  :)

Helt ny trubadurversion upplagd om nån orkar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Klänningen föll från din byst så lugnt
Livet nyss kysst så ungt

Bra diktat men jag tycker det låter som om du tagit ett glas vin innan du sjöng rätt många halvsurningar - eller ja jag vet att du kan sjunga bättre så missförstå mig rätt. Och så saknar jag pianot men det är jag det, tycker låten fungerar annars.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Klänningen föll från din byst så lugnt
Livet nyss kysst så ungt

Bra diktat men jag tycker det låter som om du tagit ett glas vin innan du sjöng rätt många halvsurningar - eller ja jag vet att du kan sjunga bättre så missförstå mig rätt. Och så saknar jag pianot men det är jag det, tycker låten fungerar annars.

 :) Spik nykter, lovar. Ville få det opolerat men det kanske överdrevs. Kul att det funkar annars. Pianot kanske kommer tillbaka. Thnx man!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Klänningen föll från din byst så lugnt
Livet nyss kysst så ungt

Bra diktat men jag tycker det låter som om du tagit ett glas vin innan du sjöng rätt många halvsurningar - eller ja jag vet att du kan sjunga bättre så missförstå mig rätt. Och så saknar jag pianot men det är jag det, tycker låten fungerar annars.

 :) Spik nykter, lovar. Ville få det opolerat men det kanske överdrevs. Kul att det funkar annars. Pianot kanske kommer tillbaka. Thnx man!
Nämnde inte det alternativet men jag hörde Cornelius där också - och det var väl det som triggade kanske  :wacko:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
...Och så saknar jag pianot....

Tillbaka!   :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu är det mycket harmoni. Mysigt tillsammans med sång.

Min dotter vill ha den lilla didgeridoon så jag tror den kommer bli ett utställningsföremål bland andra i hennes rum. Gott så!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Cornelis,jomenvisst.. ;)
Skönt folk-jazzigt och finurligt,kanske lite puts på sången då det som sagt 'surar' lite för mycket här och där.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
3/4 mestadels men 7 fjärdedelar ibland :D

Lyssnar på trubadurversionen och tycker den fungerar fullt ut, men kan tycka - på något plan - att det finns fler möjligheter (utvecklingsmässiga sidospår och allmän ekvilibristik) i en instrumental tolkning. Helskönt, som nån sa.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Får associationer till Shrek här. :)

Bra låt, bra arr och sjunget.

Lite sorgsen text om att saker var bättre förr som griper an en del.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Vilken ära Larsson att få ha en egen mapp hos dig!

ja de är inte alla som har egen mapp hos mig..
Elvis tlx... så en ära absolut!  ;)

trubadur versionen var ännu bättre..
utöver snyggt framförande, snygg ljudbild

http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Underbar låt! Så naturlig lekfull melodi och harmonier som skvallrar om riktigt avancerat komponerande. Det är så här Povel brukar kunna trolla fram melodier i kluriga harmoniväxlingar och texter.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Att det kan låta så fylligt och komplett med enbart en gitarr och bas!
Jättesnygg mix med klar, fin ljudbild (som vanligt).
Fina harmonier och en bra text. Ibland känns melodin lite avig, men
det är antagligen jag som är för inskränkt.  :)
Vid strofen "Snart snön skall falla så tyst och så tungt" låter det lite
konstigt på slutordet "tungt" i mitt tycke, som om melodin inte var bestämd där...
Lite småjusteringar på sången så är det här kanon!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Nu är det mycket harmoni. Mysigt tillsammans med sång.

Min dotter vill ha den lilla didgeridoon så jag tror den kommer bli ett utställningsföremål bland andra i hennes rum. Gott så!

Vad vore man utan döttrar?  :D Hoppas du får en riktig D så småningom.

Cornelis,jomenvisst.. ;)
Skönt folk-jazzigt och finurligt,kanske lite puts på sången då det som sagt 'surar' lite för mycket här och där.

Cornelis, Povel...de fanns ju bara där under hela uppväxten. Gjorde säkert outplånliga intryck. Vad gäller sången blir det alltid för min del ett omvänt förhållande mellan uttryck och tonsäkerhet. Tänkte "bara" på uttrycket denna gång och då hamnar man mellan stol...f'låt tonerna.  :huh: Vissa delar är ju lite halvpratande och vill nog behålla det så. Thnx Bjurte!

3/4 mestadels men 7 fjärdedelar ibland :D

Lyssnar på trubadurversionen och tycker den fungerar fullt ut, men kan tycka - på något plan - att det finns fler möjligheter (utvecklingsmässiga sidospår och allmän ekvilibristik) i en instrumental tolkning. Helskönt, som nån sa.

Där ser man, 7/4.  :unsure: Jag var ganska säker på vals här  :lol: Kul att du tycker det funkar ändå. En förlängning med solo vore kanske idé ja... Tack Per!


ja de är inte alla som har egen mapp hos mig..
Elvis tlx... så en ära absolut!  ;)

trubadur versionen var ännu bättre..
utöver snyggt framförande, snygg ljudbild



Wow, wow. Vilket sällskap... men det är ju bara matchvikten som förenar. Stort tack Larsson!

Får associationer till Shrek här. :)

Bra låt, bra arr och sjunget.

Lite sorgsen text om att saker var bättre förr som griper an en del.


Shrek, Skönheten och odjuret också kanske. Jag gillar det temat, vrida om kniven och kärva till harmonierna.  <_< Kul att det ändå gillas. Tack 1up!

Underbar låt! Så naturlig lekfull melodi och harmonier som skvallrar om riktigt avancerat komponerande. Det är så här Povel brukar kunna trolla fram melodier i kluriga harmoniväxlingar och texter.

Tack för de fina orden Janne, kul att läsa! Povel och Cornelis spökar nog här som sagt. Lånta fjädrar i st f egen stil men till slut kanske...?  :rolleyes:
Ser fram mot ditt nya alster. Tusen tack! Vi hörs!

Att det kan låta så fylligt och komplett med enbart en gitarr och bas!
Jättesnygg mix med klar, fin ljudbild (som vanligt).
Fina harmonier och en bra text. Ibland känns melodin lite avig, men
det är antagligen jag som är för inskränkt.  :)
Vid strofen "Snart snön skall falla så tyst och så tungt" låter det lite
konstigt på slutordet "tungt" i mitt tycke, som om melodin inte var bestämd där...
Lite småjusteringar på sången så är det här kanon!
/Asti

Det finns ju ett piano med också. Inte tänkt på det där med "tungt" och du har ju helt rätt, låter mer som buller än sång! Meningen var ändå att det skulle vara halvprat där och att guran skulle visa på melodin. Får kolla upp mixen. Tänkte mig aviga melodier och med pianot kanske det blev väl mycket. Inte är du inskränkt. Sticket är mer nyktert. I stort tyckte jag nog jag fick den dit jag ville men skull nog må bra av en förlängning och ett solo. Tack för ditt säkra öra och bollplank! 


 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
"Det finns ju ett piano med också" - jo, jag tänkte på inledningen!  :)
Det känns som att gitarren och basen säger allt som behöver sägas där.  :wub:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Där ser man, 7/4.  :unsure: Jag var ganska säker på vals här  :lol: Kul att du tycker det funkar ändå. En förlängning med solo vore kanske idé ja... Tack Per!
"7/4", tänkte på de där konstpauserna jag upplevde. Då blir det ju "lite mer" än 3/4. :) Eller hur det nu va :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
"Det finns ju ett piano med också" - jo, jag tänkte på inledningen!  :)
Det känns som att gitarren och basen säger allt som behöver sägas där.  :wub:
/Asti

Prövade en sådan version. Lade in pianot igen lät lite tråkigt med bara sång och gitarr.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves