Forum > Demolåtar
Rain
jugas:
Har lekt med tanken på att skaffa en e-bow men det blir inte av.. men nu blir jag ju lite sugen igen :)
Skitsnyggt lir, jäkligt snygga harmonigångar, skönt groove... jag tycker mig också känna igen det på nåt sätt men jag tror det påminner avlägset om en instrumentalplatta jag hade en gång i tiden, ca tidigt 80-tal - har för mig att Jeff Beck var inblandad bl.a.
I min lyssning blir ljudbilden inte helt klockren... det hänger inte riktigt ihop. Jag får liksom trummorna rätt i nyllet medan gitarren hamnar längre bak, nästan bakom trummorna... i alla fall i delar av låten. Ska det månne vara en aning mer rum på trummorna?
Jovisst ja... pianopartiet mot slutet - såå snyggt..!! Skulle kunna va grymt som ett mellanparti inne i låten, som en brygga till klösigt gitarrsolo :)
MaxB:
Bra lir och bra mix och kul att höra en första inspelning med ebow. Hoppas du fortsätter utforska olika tekniker med den. En del har lagt den på hyllan då den första tjusningen lagt sig. Jag tycker du har fått en bra växelverkan mellan ebow och annat gitarrspel även om jag själv inte är så förtjust i de snabba skalorna. Undrar varför? Kanske för att jag själv inte är så snabb...
cykeln:
Du spelar trummor på riktigt nu då? Snyggt som tusan!
Det här är musik som jag tycker är kul att höra och se live - (skulle däremot aldrig sätta på en skiva eller ratta in på Spotify)
och det här låter live. Snyggt tema och bra drag på guran! Det avslutande partiet med piano lyfter anrättningen ytterligare.
Fem salta snyggurkor av fem :)
tigersoul:
Coolt ljud, riktigt schysta trummor, vilken prisklass rör sig trummorna i låter ju skitbra!
Asti:
Låter fint om gitarren, men är lite osäker på hur den här E-bow:en påverkar ljudet....
Vore intressant att se en video-snutt som visar detta. :rolleyes:
Imponerad av ditt trumspel! Låter jättebra, men skulle vilja ha lite större rumsljud.
Snyggt piano också! Du är skicklig på flera instrument!
/Asti t.f. Avis
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida