Forum > Färdiga produktioner
deadbeat / Ida: Why
deadbeat:
LÅTNAMN: Why
ARTIST/GRUPP: deadbeat / Ida
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 4:16
KOMPOSITÖR: deadbeat
PRODUCENT: deadbeat
EV. MEDVERKANDE: Ida
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3 (Soundcloud)
OMSLAG: http://www.instantmedia.nu/delad/deadbeat/db_logo.jpg
Eddi:
Bra dänga och Ida har bra röst. I början trodde jag att det var lite fel med attacken på den höga synten men det faller på plats vid 2 minuter när det partiet återkommer. Skönt med housepianot som gärna kunde ha fått låta lite längre tid för mig. Möjligen kanske man kan säga som förbättring att höja takten något - skulle vara enklare att dansa till då.
equality:
Klar för P3 och dansgolven. Liite repetitiv kanske men jäkligt snyggt piano. Tjusig logo också!
HasseFX:
Skitsnygg låt! :wub:
Sound i toppklass och bra arr (gärna lite mer "detaljer" som "händer"?) Idas röst är såååå bra, med stark personlighet åt Annie Lennox-hållet. Kanske lite för försiktig sånginsats, på den säkra sidan - mer soul får plats. Rösten fräser lite för mycket och distar till då och då - säkert meningen för värmen skull, men jag tycker det bara skyler detaljerna - Ídas röst håller för "riktig" HiFi (utan att det får tappa närheten, dock...)
MaxB:
Ida har riktigt skön röst! Bra att ha så försiktigt komp till hennes röst. Kommer på då jag tänker på arret inte hör nån riktigt tung bas på flera partier men det behövs inte. Rösten är så skön att lyssna på och det är bra att inget tar fokus från Ida.
Men lite händelsefattigt eller repetitivt är det om jag skulle välja vad jag ska lyssna på eftersom det inte är en genre jag brukar lyssna på. Öka hastigheten på låten lät som ett bra förslag om det ska stuffas på dansgolvet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida