Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Cover version 2

(1/5) > >>

Eddi:
Halloj
Inspirerad av Bridebants Genesiscover så har jag gett mig på ett cover-project men till skillnad från honom så försöker jag använda det jag redan har i lådan.

Version2:

Märkligt att ingen har listat ut vilken artist och låt det är - nu lägger jag upp den nästan färdiga instrumentalen i alla fall - jag får inte till trumriderna som det ska vara just nu. Och jag har lånat in lite röst på några ställen som borde avslöja vad det är.

MaxB:
Känner inte igen direkt vilken låt det är men visst är det något bekant som vilar över stycket.
Bra att göra en cover från den egna låtskatten! Finns mycket att hämta och vrida och vända på. Det låter bra "so far". Intressant att höra vad som kommer.
Stämmorna som möts vid 90-93 är fina i all enkelhet.

cykeln:
För långt intro - korta!
Snyggt när övriga instrument kommer in, bra ljud på alla maribas, djembes å vad de nu heter och trummorna
Låter som filmmusik till en storslagen cinemaskop multicolor film - Kameran flyger över ett mäktigt bergslandskap - Himalaya
Spännande!

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.07.2012, 07:24:55 ---Känner inte igen direkt vilken låt det är men visst är det något bekant som vilar över stycket.
Bra att göra en cover från den egna låtskatten! Finns mycket att hämta och vrida och vända på. Det låter bra "so far". Intressant att höra vad som kommer.
Stämmorna som möts vid 90-93 är fina i all enkelhet.

--- Slut citat ---
Tack för lyssning ja det är nåt bekant :D

--- Citat från: cykeln skrivet 17.07.2012, 11:14:52 ---För långt intro - korta!
Snyggt när övriga instrument kommer in, bra ljud på alla maribas, djembes å vad de nu heter och trummorna
Låter som filmmusik till en storslagen cinemaskop multicolor film - Kameran flyger över ett mäktigt bergslandskap - Himalaya
Spännande!

--- Slut citat ---
Introt är så långt i den riktiga låten (som inte är en av mina) och handlingen utspelar sig i Afrika men jag tänkte ändra till ett bibliotek på kul. Tack för lyssen :D

Eddi:
Version2:

Märkligt att ingen har listat ut vilken artist och låt det är - nu lägger jag upp den nästan färdiga instrumentalen i alla fall - jag får inte till trumriderna som det ska vara just nu. Och jag har lånat in lite röst på några ställen som borde avslöja vad det är.

Och jag har märkt att låten utgörs av rösten/rösterna till typ 85% Alltså egentligen inte så svår instrumentalt men oj vem vill sjunga?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion