Kontrollrummet

Hur få tillbaks preset i Guitar Rig4?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag råkade trycka på delete-tangenten så en preset försvann från fönstret och går inte att få tillbaks. Även då jag stängt av datorn och sen öppnat Guitar Rig4 i Cubase i nytt projekt finns inte den deletade preseten kvar i listan. Det var presetlistan för Bass Amplifier jag hade framme där det från början fanns ca 20 presets. Nu är där bara 17. Hur hittar man manualen till pluginen?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ingen vet nåt verkar det som - tråkigt med grejor och inställningar som bara försvinner sådär - undrar vart de tar vägen - samlas i en hop på ena hörnet vid Ikeas parkeringsplats eller nåt...
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tips!
Ominstallation!   ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...ominstallation, eller ladda ner fabriksprogrammen via ditt konto hos Native Instruments.


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Ingen vet nåt verkar det som - tråkigt med grejor och inställningar som bara försvinner sådär - undrar vart de tar vägen - samlas i en hop på ena hörnet vid Ikeas parkeringsplats eller nåt...
:D fast jag är rätt säker på att ett antal mail jag skickat och som aldrig kom fram sitter fast på tvären i sladden mellan modemet och router'n som är väldigt smal.

Ang saknade presets, du kan ju kika i datorns "papperskorg" om de raderats dit. Du kan ju ha tur.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Återställning? Återställare?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag hittade till slut listan där samtliga presets finns. Dom försvann tydligen bara från preset-listor baserade på olika kategorier. Så jag behöver varken åka till Ikeas parkeringsplats eller installera om. Det är så där när man gör halvårs uppehåll i spelandet och aldrig lär sig programmen ordentligt eller hinner glömma mellan varven. Man tror det är bara tuta och köra varje gång. 


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hittade till slut listan där samtliga presets finns. Dom försvann tydligen bara från preset-listor baserade på olika kategorier. Så jag behöver varken åka till Ikeas parkeringsplats eller installera om. Det är så där när man gör halvårs uppehåll i spelandet och aldrig lär sig programmen ordentligt eller hinner glömma mellan varven. Man tror det är bara tuta och köra varje gång. 
Just det ointresse straffar sig :D Du hade ju två låtar alá 60-talet på gång senast - jobba på dom vill vi höra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag hittade till slut listan där samtliga presets finns. Dom försvann tydligen bara från preset-listor baserade på olika kategorier. Så jag behöver varken åka till Ikeas parkeringsplats eller installera om. Det är så där när man gör halvårs uppehåll i spelandet och aldrig lär sig programmen ordentligt eller hinner glömma mellan varven. Man tror det är bara tuta och köra varje gång. 
Just det ointresse straffar sig :D Du hade ju två låtar alá 60-talet på gång senast - jobba på dom vill vi höra.
Dom två låtarna var ju i samband med KR-festivalen i Beatles-anda. Dom har vi redan hört på forumet. Nu gör jag nostalgitripp med Beach Boys istället, samma tidsperiod.  :P


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gott att höra att du är igång igen! F ö gillar jag inte interfacet i Guitar Rig. Svårt att snabbt byta ljud mellan presetsen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hittade till slut listan där samtliga presets finns. Dom försvann tydligen bara från preset-listor baserade på olika kategorier. Så jag behöver varken åka till Ikeas parkeringsplats eller installera om. Det är så där när man gör halvårs uppehåll i spelandet och aldrig lär sig programmen ordentligt eller hinner glömma mellan varven. Man tror det är bara tuta och köra varje gång. 
Just det ointresse straffar sig :D Du hade ju två låtar alá 60-talet på gång senast - jobba på dom vill vi höra.
Dom två låtarna var ju i samband med KR-festivalen i Beatles-anda. Dom har vi redan hört på forumet. Nu gör jag nostalgitripp med Beach Boys istället, samma tidsperiod.  :P
Nja efter It's a dream så sa du att du hade två låtar till och Miss Elaine (om jag kommer ihåg rätt) kom upp men det saknas en :D Och du har ju inte ens lagt upp Its a dream på färdiga - det tycker jag att du ska göra. Den är ju fantastisk.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil

Nja efter It's a dream så sa du att du hade två låtar till och Miss Elaine (om jag kommer ihåg rätt) kom upp men det saknas en :D Och du har ju inte ens lagt upp Its a dream på färdiga - det tycker jag att du ska göra. Den är ju fantastisk.
Jo, det stämmer - det var ju länge sen nu - men jag gjorde faktiskt fler "Beatleslåtar" eller typiskt brittpop tidigt 60-tal. Men får nog säga det är på gränsen till parodi.  ^_^


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ser fram mot att få lyssna. Du brukar även få till sången så bra.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Gott att höra att du är igång igen! F ö gillar jag inte interfacet i Guitar Rig. Svårt att snabbt byta ljud mellan presetsen.
Nu har jag aldrig provat annan gitarreffektplugin än denna men hur menar du att det är svårt att snabbt byta ljud? Det är ju bara att klicka på en annan preset? Det jag saknar är att preseten inte ligger i nån ordning, tex rena ljud för sig och distade för sig. Preseten är dessutom så många att det tar tid att testa alla. Men i stort sett ska man med lite vana kunna ta en preset och ratta i den för önskat ljud ungefär som man gör på en gammal hederlig analog gitarrstärkare.

Ser fram mot att få lyssna. Du brukar även få till sången så bra.
Aj då, själv tycker jag sången är knepigast att få till. Men jag ska försöka bättra mig och lägga upp nåt framöver. :)