Forum > Demolåtar

Girly och Hagis - So you are leaving med ny 'ending' (2012-10-04)

<< < (11/19) > >>

Girly:

--- Citat från: hogge skrivet 15.09.2012, 11:39:16 ---Har inte läst igenom tråden, då jag måste rusa vidare.. Men kortfattat: Jättefin låt, med fantastiskt skön sång.. Nu lyssnade jag i rätt kassa högtalare, men där sticker trummorna ut från resten. Låter lite leksakstrummor av det.. Men som sagt - det kan vara högtalarna..
Men för övrigt så är det MVG på detta..

--- Slut citat ---
Kul att du gillar  :D ...ja det måste ju definitivt va högtalarna  :P ;)
Lena

--- Citat från: MaxB skrivet 15.09.2012, 13:19:38 ---Lite sent för att komma med en beställning nu men smaka på idén att vid 2.30 istället ha ett trumfill på pukorna som är lugnare och dubbelt så långt. Mmmmm...
I övrigt skönt på alla sätt förutom reverbet på sången som är burkigt i onödan.
I love your work.

--- Slut citat ---
Aldrig för sent med beställningar... vi får se vad kockarna kokar ihop till version 4 ;)
Thank you Mr MaxB  :D

--- Citat från: equality skrivet 16.09.2012, 00:29:10 ---Gott att höra denna igen. Låten är jättebra och det har jag nog sagt förut. Trummorna låter märkvärdigt tunna och låten slutar väl abrupt. Jobba vidare.  :)

--- Slut citat ---
Tack för lyssning av ny version  :) Ja då, vi jobbar vidare  :D Men slutet SKA va abrupt det är liksom själva symbolikpoängen... jag geeeer mig inte på den punkten!  :P  ;)

--- Citat från: mahan skrivet 16.09.2012, 17:52:44 ---Tjou Lena!
Detta var den första låten av dig som jag lyssnade på och måste säga att .... WOW! Pang på en gång, härlig röst och skönt sjunget och känslofylld text. Snygga filharmoniker som dock kunde få lite mer utrymme i ljudbilden, där finns en massa små fina detaljer som nu blir nästan ohörda.
Själva mixen kunde ju ännu förbättras, några tankar här
- aningen för mycket reverb på sången gör att det låter som om solisten och orkestern sitter i olika rum
- eftersom trummorna kom med så inväntade jag även en bas som komplement till trumsen. Nu blev det lixåm lite klent kanske.
- filharmonikerna upp i volym.

Superlåt att jobba med lite till! :)

h.   johan

--- Slut citat ---
Men se där... va kul att du lyssnat på mig och Hagis... vi fixar och trixar lite till  :)

--- Citat från: Wernborg skrivet 16.09.2012, 21:35:56 ---Helbra!!

Jättesnyggt arrat på alla instrument också. Och sången som pricket över i. Störtskönt.

Om gaten på trummorna. Hmm, tveksam. Kanske överdriva det ännu mer så att det blir tokeffektat i fillsen?

Riktigt bra jobbat båda två.  :)

--- Slut citat ---
Vi bockar och bugar både Hagis och jag  :) Får se hur mycket gaten tål att skruvas upp  ;)
Lena

Clemens:
Grymt bra låt! Sitaren är jag väl inte så överförtjust i. men det är jag det  :D Tycker även att rösten är lite hårt eq:ad och man skulle nog kunna skära lite botten/mid där också..Tycker även att hh.n är lite vass och "edgy" . Men en riktigt bra låt är det!  :)

HasseFX:

--- Citat från: HasseFX skrivet 15.09.2012, 19:21:02 ---Önskelista:

Högre nivå på kompet när bas/trummor kommer in - nu är det alldeles för låg nivå och "bottenlöst" (därav "transistorradio" ^_^). Sång och övrigt som finns från början låter annars väldigt bra och välbalanserat!

--- Slut citat ---

Lyssnat igen och det jag egentligen saknar mest är en bas att komma in samtidigt med trummorna. Nu är det bara pizza-thumpet som ska bära (?), men med en sustainad bas tror jag det skulle bli det där "suget" som borde komma... :)

Girly:

--- Citat från: Clemens skrivet 17.09.2012, 21:15:03 ---Grymt bra låt! Sitaren är jag väl inte så överförtjust i. men det är jag det  :D Tycker även att rösten är lite hårt eq:ad och man skulle nog kunna skära lite botten/mid där också..Tycker även att hh.n är lite vass och "edgy" . Men en riktigt bra låt är det!  :)

--- Slut citat ---
Härligt att höra att du gillar låten  :D Vi (=Hagis ;) ) filar lite på det övriga och återkommer med en ny version snart.

Girly:

--- Citat från: HasseFX skrivet 17.09.2012, 22:47:31 ---Lyssnat igen och det jag egentligen saknar mest är en bas att komma in samtidigt med trummorna. Nu är det bara pizza-thumpet som ska bära (?), men med en sustainad bas tror jag det skulle bli det där "suget" som borde komma... :)

--- Slut citat ---
Det ligger faktiskt en stackars oansenlig bas och puttrar i den här. Får se om det kan bli lite ändring på den också  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion