Forum > Demolåtar

Girly och Hagis - So you are leaving med ny 'ending' (2012-10-04)

<< < (3/19) > >>

tigersoul:

--- Citera ---Hej på dig Tigersoul!   Så här ligger det till med den här låten. Den kommer sig av att min mamma gick bort MEN... jag ville INTE göra en 'omg-snyyyyft-min-mamma-är-död-sång'. Jag har helt krasst, med flit, gjort den så pass dubbeltydig att man, om man inte visste bakgrunden, likväl kan ta den för en 'snyft-han-har-lämnat-mig-sång'. Och det svåraste av allt va att hålla tillbaka rösten för jag ville mer få fram en uppgiven, trött, desperation och krasst konstaterande än för känslomässigt. Så va känslan för den här sången... men... vem vet... det finns väl plats för en uppföljare...
--- Slut citat ---

Då förstår jag och valet här över hur det ska vara kan ju bara du vara slutgiltig beslutsfattare till. Jag är väl lite väl förtjust i de superintima texterna o sångstilarna kanske när det kommer till sådana här låtar. Det hade varit himla intressant hur jag tolkat låten om det inte vore för att jag läste att den var till din mamma o därmed visste. Känns som att jag ändå hade anat då jag varit med om samma sak för några år sen men man vet aldrig. Synd man inte kan backa tiden ;)

cykeln:
Väldigt snygg produktion!
Gillar ackordgången/harmonierna och de små växlingarna till moll
Bra sjunget och kören är riktigt fin.
Bra låt och ljudbild

enda nitsen är trummljudet

Kanske låten skulle lyfta ytterligare med en skärande gura eller ett stråksektion en bit in ?

equality:
Såg tyvärr inte att iPhone hade ändrat "burkiga" till "brukliga" i mitt  inlägg. Tycker trummorna låter burkiga alltså, möjligen sönderkomprimerade. Annars gillar jag detta stort, luftig mix, oväntade harmisar och stor röst som alltid. Beklagar sorgen! Min mamma dog för några år sedan och min pappa för bara några  månader sedan.

tigersoul:

--- Citat från: equality skrivet 16.07.2012, 20:10:28 ---Såg tyvärr inte att iPhone hade ändrat "burkiga" till "brukliga" i mitt  inlägg. Tycker trummorna låter burkiga alltså, möjligen sönderkomprimerade. Annars gillar jag detta stort, luftig mix, oväntade harmisar och stor röst som alltid. Beklagar sorgen! Min mamma dog för några år sedan och min pappa för bara några  månader sedan.

--- Slut citat ---

Älskvärd den där rättstavningen på ios devices... jag svär som en borstbindare så fort jag använder paddan som skrivmaskin vid låtskapande... ett tips är dock att koppla in ett usb tangentbord o slå av rättstavningseländet.

Girly:

--- Citat från: tigersoul skrivet 16.07.2012, 18:13:45 ---
--- Citera ---Hej på dig Tigersoul!   Så här ligger det till med den här låten. Den kommer sig av att min mamma gick bort MEN... jag ville INTE göra en 'omg-snyyyyft-min-mamma-är-död-sång'. Jag har helt krasst, med flit, gjort den så pass dubbeltydig att man, om man inte visste bakgrunden, likväl kan ta den för en 'snyft-han-har-lämnat-mig-sång'. Och det svåraste av allt va att hålla tillbaka rösten för jag ville mer få fram en uppgiven, trött, desperation och krasst konstaterande än för känslomässigt. Så va känslan för den här sången... men... vem vet... det finns väl plats för en uppföljare...
--- Slut citat ---

Då förstår jag och valet här över hur det ska vara kan ju bara du vara slutgiltig beslutsfattare till. Jag är väl lite väl förtjust i de superintima texterna o sångstilarna kanske när det kommer till sådana här låtar. Det hade varit himla intressant hur jag tolkat låten om det inte vore för att jag läste att den var till din mamma o därmed visste. Känns som att jag ändå hade anat då jag varit med om samma sak för några år sen men man vet aldrig. Synd man inte kan backa tiden ;)

--- Slut citat ---
Ja... jag funderade en stund innan jag skrev vem den va dedikerad till... eftersom man då genast gör andra kopplingar på texten... men gjort är gjort  :)

--- Citat från: cykeln skrivet 16.07.2012, 19:48:17 ---Väldigt snygg produktion!
Gillar ackordgången/harmonierna och de små växlingarna till moll
Bra sjunget och kören är riktigt fin.
Bra låt och ljudbild

enda nitsen är trummljudet

Kanske låten skulle lyfta ytterligare med en skärande gura eller ett stråksektion en bit in ?

--- Slut citat ---
Va roligt att du gilla' det du hörde!  :)
Ja det vore lite kul att sätta riktiga trummor på den... vi får se vad som händer  ;)
Jag letar efter ett bra vst-ljud för schysst elgura... men fastnade i den asiatiska strängvärlden den här gången.

--- Citat från: equality skrivet 16.07.2012, 20:10:28 ---Såg tyvärr inte att iPhone hade ändrat "burkiga" till "brukliga" i mitt  inlägg. Tycker trummorna låter burkiga alltså, möjligen sönderkomprimerade. Annars gillar jag detta stort, luftig mix, oväntade harmisar och stor röst som alltid. Beklagar sorgen! Min mamma dog för några år sedan och min pappa för bara några  månader sedan.

--- Slut citat ---
Jag läste det som 'burkiga' först och tänkte att det va nog grundtanken he, he... Tror jag använde något akustisk ljud i hammerhead... men riktiga vore ju att föredra  :)
Tack...  :( tråkigt att höra att även du förlorat nära och kära... beklagar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion