Forum > Demolåtar

Tigersoul - En vädjan (SLASK, främst låttext, struktur)

<< < (5/7) > >>

Eddi:

--- Citat från: tigersoul skrivet 16.07.2012, 18:01:23 ---*stönar*

Jag trodde jag hade hittat en komplett side för detta men tydligen inte ;) Nåväl, det får väl vara, teori gör en bara till en bättre musiker till en viss nivå.

http://www.musikipedia.se/funktioner-i-funktionsanalys/alla

EDIT: föreslå gärna mer komplett länk om du har någon.

--- Slut citat ---
wideworld.se - Harmonisnurran 70:- för dig och alla på KR inkl. porto etc.

tigersoul:

--- Citat från: Eddi skrivet 16.07.2012, 18:22:54 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 16.07.2012, 18:01:23 ---*stönar*

Jag trodde jag hade hittat en komplett side för detta men tydligen inte ;) Nåväl, det får väl vara, teori gör en bara till en bättre musiker till en viss nivå.

http://www.musikipedia.se/funktioner-i-funktionsanalys/alla

EDIT: föreslå gärna mer komplett länk om du har någon.

--- Slut citat ---
wideworld.se - Harmonisnurran 70:- för dig och alla på KR inkl. porto etc.

--- Slut citat ---

Där var du snabb o affärsmässig, ja-vad-fan släng över en ;) Beställer man på sidan, anger man något någonstans att man är KR-beroende? :P

pxm:

--- Citat från: tigersoul skrivet 16.07.2012, 16:48:07 ---pxm: sitter o försöker reda ut möjligheterna till tolkningar... Den här niotonsskalan, tänker du att den enbart används i refrängen eller låten igenom? För i versen finns ju f#m o det stämmer ju inte in. Detta måste vara det rörigaste jag skrivit någonsin i harmoniväg lol

--- Slut citat ---

Då får du byta i versen till Em skalan precis som du var inne på....

mvh

tigersoul:

--- Citat från: pxm skrivet 16.07.2012, 18:46:19 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 16.07.2012, 16:48:07 ---pxm: sitter o försöker reda ut möjligheterna till tolkningar... Den här niotonsskalan, tänker du att den enbart används i refrängen eller låten igenom? För i versen finns ju f#m o det stämmer ju inte in. Detta måste vara det rörigaste jag skrivit någonsin i harmoniväg lol

--- Slut citat ---

Då får du byta i versen till Em skalan precis som du var inne på....

mvh

--- Slut citat ---

- Ska överväga alternativen, fixa lite på texten först, fundera på arr, så tar jag den där biten sen o ser vart jag landar. Fan det är enklare med I-IV-V låtar alltså.

cykeln:
Låter fint - kanske lite för snällt i uttrycket?
Bra sång!
Skulle önska lite mer riv i några partier eller kanske bara mer dynamik - det går på ganska lika som det nu är (men det är ju bara en slask) så det kanske kommer.
Lägg gärna upp texten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion