Forum > Demolåtar
Eddi - Dansa i mörker ft Roffe på SAX
jonnerstone:
Är inte så hemma i genren men tycker att det låter mer 70-progg än trubadur. Som sådan e de helt okej och kul att det sjungs på svenska. Lite detaljer här då: Varför ligger virveln åt vänster? Det gör att hela mixen lutar, flytta in den till mitten. Pianot e inte snyggt alls som det är nu. Använd sustainpedalen och flytta bak pianot i mixen med lite reverb. Sången behöver nivåjusteras, mer kompressor och kanske även lite automatisering. Sången försvinner och kommer lite som den vill nu och texten blir lidande. Lyssna kritiskt! Slutet är ju faktiskt riktigt dåligt. Det kan du göra mycket bättre. En ensam cymbal är aldrig snyggt. Sluta på ordet "försvinner" istället och lägg till en baskagge till den ensamma cymbalen är mitt råd.
Lite småfix så har du en hit på 70-talet :)
Micke
Wernborg:
Tycker du ska ta bort sångstämman en oktav ner. Hela mixen är tämligen bullrig också. Du behöver rensa upp i spåren eq-mässigt tror jag. Högpassfilter på allt till att börja med.
Nån väldigt ostämd ton nånstans.
Låten som sådan låter som flera redan varit inne på, 70-tal och Nationalteatern. Fruktansvärt med andra ord. :lol:
Jobba på så blir det nog fin fisk.
jonnerstone:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.07.2012, 23:13:47 ---Tycker du ska ta bort sångstämman en oktav ner. Hela mixen är tämligen bullrig också. Du behöver rensa upp i spåren eq-mässigt tror jag. Högpassfilter på allt till att börja med.
--- Slut citat ---
Håller med.
Eddi:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 13.07.2012, 22:53:24 ---Är inte så hemma i genren men tycker att det låter mer 70-progg än trubadur. Som sådan e de helt okej och kul att det sjungs på svenska. Lite detaljer här då: Varför ligger virveln åt vänster? Det gör att hela mixen lutar, flytta in den till mitten. Pianot e inte snyggt alls som det är nu. Använd sustainpedalen och flytta bak pianot i mixen med lite reverb. Sången behöver nivåjusteras, mer kompressor och kanske även lite automatisering. Sången försvinner och kommer lite som den vill nu och texten blir lidande. Lyssna kritiskt! Slutet är ju faktiskt riktigt dåligt. Det kan du göra mycket bättre. En ensam cymbal är aldrig snyggt. Sluta på ordet "försvinner" istället och lägg till en baskagge till den ensamma cymbalen är mitt råd.
Lite småfix så har du en hit på 70-talet :)
Micke
--- Slut citat ---
Toppenbra åsikter ska kolla över dom. Tack för tyck Micke :D
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.07.2012, 23:13:47 ---Tycker du ska ta bort sångstämman en oktav ner. Hela mixen är tämligen bullrig också. Du behöver rensa upp i spåren eq-mässigt tror jag. Högpassfilter på allt till att börja med.
Nån väldigt ostämd ton nånstans.
Låten som sådan låter som flera redan varit inne på, 70-tal och Nationalteatern. Fruktansvärt med andra ord. :lol:
Jobba på så blir det nog fin fisk.
--- Slut citat ---
Ja jag var inte heller såld på den stämman Tror att allt är högpassat redan dock Tack för tyck Wernis :D
--- Citat från: jonnerstone skrivet 13.07.2012, 23:15:25 ---
--- Slut citat ---
Håller med.
--- Slut citat ---
Jaja :lol:
Eddi:
Blev en version 3 också med ovanstående funderingar inkorporerade :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida