Forum > Demolåtar
Eddi - Dansa i mörker ft Roffe på SAX
Dividend:
Ja, det är lite åt Pugh-hållet, även progg som nämnts.
Har inte ett skit att säga som skulle förbättra det här, en av dina bästa sångprestationer och optimalt i övrigt! 99/100 poäng och en subdominant!
cykeln:
Ah ljuva sjuttital
Hum hum från Humlegården, Hoolas Danslåt mfl
Bra sång, bra text
Låten skulle kunna vara lite längre - ett solo tex
Lägg gärna en stämma på refrängen
Lite "elakare" gura?
Kul och bra!
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.07.2012, 20:57:49 ---
--- Citat från: equality skrivet 14.07.2012, 02:45:37 ---Tycker du skall ta med akken ändå. Vid motor- eller segelhaveri blir den nämligen en utmärkt paddel! -_- :D
--- Slut citat ---
Jag lånar eq Mickes inlägg för att kunna svara från mobilen..
Bra här Eddi.I min 300:- kronors mobillyssning från Phonehouse så låter det kalas.Min kvinna Eva trodde jag lyssnade på radion så nu har du ett äkta norrländskt fan :)
Jag tycker sången låter bättre än någonsin Eddi.Riktigt kul att lyssna på utvecklingen där och en skön proggi dänga har du fått till..
Kör så det ryker 5 hattar för sången fyra å en halv för låt å lir..
Mike
--- Slut citat ---
Vajjert det blir ju 9,5 hatt kan va bra att ha när det regnar. Kul att du gillar verkligen. Säg till Eva att ordförandeposten i min fan-club är vikt för henne. Tack för tyck HM :D
--- Citat från: Asti skrivet 15.07.2012, 21:13:26 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 15.07.2012, 20:21:44 ---
--- Citat från: Asti ---Vore kul att höra en kör i refrängen som sjunger "Dansa i mörker, dansa-a"!
--- Slut citat ---
Nyfiken om du kan utveckla det där? Sjunga unisont med Eddis lead eller "en svans efter"
Eddi spelar du i C men några cent ovanför C eller ligger vårt piano lite lågt stämt kanske?
--- Slut citat ---
Jag menar unisont med Eddis sång. En bakgrundskör med 2-3 stämmor.
Inte exakt samma text som Eddi sjunger utan något i stil med
"Dansa i mörker - dan-sa
Dansa i mörker da-an-sa"....typ :)
--- Slut citat ---
Jag är ju också väldigt nyfiken på om Peter kan utveckla det där lite mer påtagligt men CPG har väl tömt hans mailbox kanske? :D
--- Citat från: pxm skrivet 16.07.2012, 02:43:26 ---Du sjunger bra, Eddi och den här låter verkligen trubadur.
Har en polare som lyssnar på Pugh Rogefelt och jag jag
tycker det här påminner...
Tål att lyssnas på fler gånger....
mvh
--- Slut citat ---
Tack för de fina orden Johan :D
--- Citat från: Dividend skrivet 16.07.2012, 14:22:00 ---Ja, det är lite åt Pugh-hållet, även progg som nämnts.
Har inte ett skit att säga som skulle förbättra det här, en av dina bästa sångprestationer och optimalt i övrigt! 99/100 poäng och en subdominant!
--- Slut citat ---
Du brukar ju inte vara mållös så det tar jag till mig. Tack för tyck Per :D
--- Citat från: cykeln skrivet 16.07.2012, 20:15:12 ---Ah ljuva sjuttital
Hum hum från Humlegården, Hoolas Danslåt mfl
Bra sång, bra text
Låten skulle kunna vara lite längre - ett solo tex
Lägg gärna en stämma på refrängen
Lite "elakare" gura?
Kul och bra!
--- Slut citat ---
Ja kanske en liten förlängning och en bättre gura kan vara bra - kör hoppas jag som sagt på. Tack för tyck Stefan :D Vi får väl se om jag kan ta mig till Orsa den 22. Hur långt är det?
cykeln:
"Vi får väl se om jag kan ta mig till Orsa den 22. Hur långt är det?"
Klart du kan - det är inte längre än till Stockholm :)
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 17.07.2012, 00:19:27 ---"Vi får väl se om jag kan ta mig till Orsa den 22. Hur långt är det?"
Klart du kan - det är inte längre än till Stockholm :)
--- Slut citat ---
Avstånd: 352,9 km har jag googlat fram - vi får se som sagt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida