Forum > Demolåtar
Eddi - Dansa i mörker ft Roffe på SAX
tigersoul:
Mobil telefon avlyssning bara än här.
Inte alls så tokigt. Ska försöka komma med något som inte andra nämnt.
Det känns stundtals som att låten har för lågt tempo, särskilt i verserna. Det kan även bli lite monoton melodi på röst spåret. Eller så behöver bara sången våga lite mer och bli lite svängigare, mindre tyglad. Du har även någon sur ton på de lägsta nerhoppen i samma stuk som jag brukar göra dem. Sången är i övrigt bra, känns lite osäker här och var kanske. Skulle gärna ha en lite kaxigare ton, nästan lite nonchalans mot melodin?
Och slutet suger :-) känns som den här typen av låt ska ha någon slinga innan slutet? Något mer av elgitarren?
Annars inte alls tokigt. Slipa lite till så blir det en raring det här :-)
jonnerstone:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.07.2012, 02:00:39 ---.. Pianot som är mitt senaste nyförvärv är Alicia Keys så det borde inte låta midi möjligen kör jag fel preset ska kolla alternativ
--- Slut citat ---
Alltså att det låter MIDI har inget med pianoljudet i sig att göra, utan framförandet, som bli väldigt MIDI-stolpigt och osnyggt. Du är inte den enda här på KR som e dåligt på att använda sustainpedalen på pianoljud, men den är faktiskt det viktigaste redskapet du har för att få ett skönt och flytande spel så att lära sig att använda den på rätt sätt är enligt mig oerhört vikitgt för att det ska låta bra. Sen behöver det i din låt förutom sustain flyttas bak i mixen med hjälp av reverb och kanske även lite lågpassfilter alternativt lite EQ-kirurgi för att få bort lite diskant ur pianot så att gifter sig bättre med det övriga. :)
Eddi:
Tack Tiger och Jonner för de senaste inläggen :D
Ny version 4: Nu har jag tagit bort de synthar som förmodligen gav lite felton och ersatt med VB3 samt slängt in lite leslie här o var. Panningen i mixen för virvelkaggen i EZ Vintage står helt till höger nu så mer i mitten går det inte att få den. Har mutat acken under reffen också samt skippat kören - blev för svårt för mig - och lagt till en plockgura i höger öra. Pianot har fått ett annat preset och lite reverb ytterligare.
Jag tänkte ha med munspel också men det lät så oootroooligt bra så att själva låten hade kommit i skymundan :P
MaxB:
Virveltrumman fortfarande långt åt vänster. Har du nån preset på trummorna. stereobreddare kanske? Nånting lägger virveln där du inte vill ha den. För om den står helt åt höger borde den inte komma till vänster om mitten, eller hur?
Kanske är inte akustiska gitarrens E-kvint ostämd? Hör inte kompgitarren så mycket nu och ingen annan har påpekat det så...
Stabilare renare mix nu. Skönt att höra din röst så tydligt utan draperier, eko, reverb och annats krafs, som kan dölja en röst. Det är bra så här! Kommer faktiskt att tänka på John Holm också.
Bättre slut!
Asti:
Låter bättre nu tycker jag! Sången är bra.
Vore kul att höra en kör i refrängen som sjunger "Dansa i mörker, dansa-a"! :)
Elgitarren är åt det hållet jag menade, men kunde gärna brodera ut lite mer.
Skulle också vilja ha lite variation på elorgeln, kanske något i stil med den på Dylans "Positively 4th street"...
/Asti t.f. Dansör
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida