Forum > Demolåtar
Eddi - Dansa i mörker ft Roffe på SAX
jonnerstone:
Angående slutet. Vad jag menar är att du ska göra ett avslag på ordet försvinner, eller rättare sagt på på I:et i nämnda ord och låta alla intrumenten ringa med på det avslaget. Alltså efter ditt G så kör du bara ett(1) slag på C och låter alla instrument ringa ut på det avslaget, och låt dom ringa.
Sen angående virvel så ligger den fortfarande åt vänster och pianot låter hopplöst mycket MIDI. Använd sustain och reverb för att få det att passa in bättre och kanske svagare i volym. Sången däremot tycker jag är mycket bättre nu, nu hör jag texten och din sköna röst går fram (dock är dina ahhhhhh i bakgrunden lite sura. Dumpa dom eller sjung om eller lite pitchcorrection på dom så att dom fyller sin funktion istället för att störa)
Gillar din pipa, den har nåt originellt över sig som tilltalar mig. Hade du jobbat på den och tränat lite så hade du säkert blivit en grym sångare!! :wub:
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.07.2012, 00:27:41 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.07.2012, 00:16:01 ---Du ska segla ut och se gla ut!
--- Slut citat ---
Ska jag ta med acken?
--- Slut citat ---
Jag tror det blåser för mycket för att få lugnet och det är bra med stort fokus på de små!
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 14.07.2012, 00:52:42 ---Snygg melodi. Låter som en elegi över sjuttiotalets utebbade vänstervåg. Gillar texten, snyggt det där med att dansa i mörker. Vibbs från nämnda Nationalteatern med Dagebylåt en gnutta Blå Tåget eller varför inte Dylan (som gör en schnygg tolknig av Mr Bojangles). Helt ok arr tycker jag men låter konstigt i slutet på varje refräng ("sakta försvinner"), låter som ett gammalt kassettband där och spelaren inte håller rätt hastighet. Medvetet? :lol: Kul att höra dig i denna genre och på svenska. Lovande!
--- Slut citat ---
Jättekul att du gillar Micke och tror att du har helt rätt ang slutet av såväl refräng som vers - funkar inte riktigt känner jag och dessutom en synth som inte rikigt är up-to-date med ljudet - hänger en hel del där. Får bli någon sorts ändring. Tack för tyck :D
--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.07.2012, 01:06:35 ---Angående slutet. Vad jag menar är att du ska göra ett avslag på ordet försvinner, eller rättare sagt på på I:et i nämnda ord och låta alla intrumenten ringa med på det avslaget. Alltså efter ditt G så kör du bara ett(1) slag på C och låter alla instrument ringa ut på det avslaget, och låt dom ringa.
Sen angående virvel så ligger den fortfarande åt vänster och pianot låter hopplöst mycket MIDI. Använd sustain och reverb för att få det att passa in bättre och kanske svagare i volym. Sången däremot tycker jag är mycket bättre nu, nu hör jag texten och din sköna röst går fram (dock är dina ahhhhhh i bakgrunden lite sura. Dumpa dom eller sjung om eller lite pitchcorrection på dom så att dom fyller sin funktion istället för att störa)
Gillar din pipa, den har nåt originellt över sig som tilltalar mig. Hade du jobbat på den och tränat lite så hade du säkert blivit en grym sångare!! :wub:
--- Slut citat ---
Virveln låg i mitten enligt mixern men jag flyttade den ganska mycket till höger - ska lyssna om jag hör det du hör fast det är svårt med mina öron som inte funkar riktigt, men jag kan höra jetplan på flera mils håll... Pianot som är mitt senaste nyförvärv är Alicia Keys så det borde inte låta midi möjligen kör jag fel preset ska kolla alternativ - jäkligt kul att du gillar min röst det värmer dock har du helt rätt angående "kören" slarvigt gjort och hoppades den kunde passera men icke då. Ska fixa lite med slutet också enligt dina idéer även om jag inte helt fattar hur du menar.
Att det skulle vara så himla svårt att göra en trubadurlåt då - gjorde det mest från höften men men.. kul att vissa uppmärksammat texten också den tog väl mest tid i anspråk tror jag.
Till MaxB då skippar jag guran
equality:
Tycker du skall ta med akken ändå. Vid motor- eller segelhaveri blir den nämligen en utmärkt paddel! -_- :D
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 14.07.2012, 02:45:37 ---Tycker du skall ta med akken ändå. Vid motor- eller segelhaveri blir den nämligen en utmärkt paddel! -_- :D
--- Slut citat ---
En alldeles lysande orsak har ju varit med förr när motorn havererat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida