Forum > Färdiga produktioner
Ny version too soon-karl
karl:
LÅTNAMN: Too Soon
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE: Singer/Songwriter
LÅTLÄNGD: 3:22
KOMPOSITÖR: karl
PRODUCENT: karl
Ny version nu....har försökt att jobba åt rätt håll :unsure: lite andra stråkar i slutet, lite närmre sångljud mm
Eddi:
Sorry för din vän men det förklarar så mycket av kompositionen där dina känslor styr allt. Fantastiska harmonier och melodier du har "hittat" här som gör lyssnaren delaktig av det du känner.
equality:
Gripande och vackert som när musik är som bäst vilket din är. Arret lysande som alltid. Lyssnar iPhonen och jag tycker det finns en jobbig tremolo över ljudbilden. Kanske nån leslieeffekt på Rhodset och guran som hamnar i fas? Ska lyssna i lite bättre lurar också.
Dividend:
Påminns av inledningen till en aria ur Carmen av inledningen och den nedåtgående melodiska frasen där. Den sätter stämningen perfekt.
Tycker det är det bästa på länge från dig, i den "deppiga" genren - om än kanske lite enklare (?). Min lyssning är lite burkig, nästan som om mp3an är nedmixad i 96kpbs eller nåt :unsure: Kanske inte är så, tycker mixen/nivåer låter bra så kanske är mina monitorer där jag är.
MaxB:
Tremolot är lurigt då jag lyssnar i lurar. Vid första lyssning gungar det för mycket i skallen men vid fortsatt lyssning vänjer jag mig.
Basen känns för basrik, borde kunna skära bort lågfrekvenser. Det ger stor skillnad på upplevelsen då jag lyssnar i lurar på helheten, exempelvis före och efter 23 sekunder och även före och efter 45 sekunder. Om man vill, kan man skylla på mina lurar Sennheizer HD202 men jag tycker de fungerar bra för lyssning på all musik.
Smart vid 46 och 91 att låta gråtande stråkar ersätta elpianot.
Skön låt som växer efter flera lyssningar.
Skönt att få en ny låt från dig!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida