Forum > Demolåtar
Jugas - Sleep
HasseFX:
Skön låt! Det är ett otroligt bra sound du får till! Låten har sväng, nerv och ett skönt sug! Säkert och musikaliskt så det förslår! De eventuella kommentarer jag har är av "smak-karaktär" så jag skiter i att gnälla och njuter istället :)
Wernborg:
Fantastiskt snyggt. Gillar slidegitarren skarpt. Trummorna förtjänar ett omnämnande också. Mycket smakfulla.
På önskelistan står maffig gospelkör. :D
cykeln:
Härlig lite hes röst
Snygg instrumentering, bra med de där trummorna som bankar sig in i bland
Gillar stämningen i låten, det återhållsamma, sugande ..
Bra rakt igenom
Kanske upp och lite mer med den fina mörka kören
jugas:
Ber först o främst om ursäkt att jag inte svarar förrän nu.. det handlar faktiskt inte om 'bumpning' för jag är mer än nöjd med den respons ni gett... men jag har bara så j-a svårt att få till det ibland, med ork o koncentration o tid.
--- Citat från: MaxB skrivet 11.07.2012, 22:07:54 ---En rigid gubbe svarar: Bra att jag inte svajar åt olika håll, utan står för min åsikt och håller fast vid den. Min personliga smak är tydligen liknande idag.
Keep the good spirit up!
--- Slut citat ---
Ja... varför ändra på ett vinnande koncept... typ ;)
--- Citat från: equality skrivet 12.07.2012, 22:51:03 ---Spännande att lyssna på din musik. Mystik och suveränt hantverk. Fina körer. Bra refräng som bryter in mer i dur, gillas! Gillar när du drar på orden, ger ju en slags bluesig slide-effekt åt sången. Kanske är låten trots alla förtjänster lite lång?
--- Slut citat ---
Skulle aldrig nämnt det där med längden ;) ...tack för gillet i allmänhet och oändligt stort tack för orden om orden... satt onekligen rätt fint i hjärtat hehe..
--- Citat från: HasseFX skrivet 14.07.2012, 14:32:22 ---Skön låt! Det är ett otroligt bra sound du får till! Låten har sväng, nerv och ett skönt sug! Säkert och musikaliskt så det förslår! De eventuella kommentarer jag har är av "smak-karaktär" så jag skiter i att gnälla och njuter istället :)
--- Slut citat ---
Bugar och rodnar :wub:
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.07.2012, 00:49:34 ---Fantastiskt snyggt. Gillar slidegitarren skarpt. Trummorna förtjänar ett omnämnande också. Mycket smakfulla.
På önskelistan står maffig gospelkör. :D
--- Slut citat ---
Rodnar igen :) ..kul att du uppmärksammar o nämner trummorna, jag lägger sanslöst mycket tid o möda på att få till just trumpaketet - såväl liret som soundet - det gör ju så mycket för helheten.. i synnerhet i luftiga låtar som denna.
Jag kan skriva under på den önskelistan - 100% :D
--- Citat från: cykeln skrivet 16.07.2012, 21:13:41 ---Härlig lite hes röst
Snygg instrumentering, bra med de där trummorna som bankar sig in i bland
Gillar stämningen i låten, det återhållsamma, sugande ..
Bra rakt igenom
Kanske upp och lite mer med den fina mörka kören
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och fina ord... mmm kanske man kan lyfta kören lite..
Jag är lite sugen på att kvista upp till teaterbaren på söndag... men vi får se, soppan är ju dyr nuförtiin och det blir ett gäng med mil... vilken tid spelar ni och ungefär hur länge?
cykeln:
"Jag är lite sugen på att kvista upp till teaterbaren på söndag... men vi får se, soppan är ju dyr nuförtiin och det blir ett gäng med mil... vilken tid spelar ni och ungefär hur länge?"
Det börjar 21.00
Eftersom det är två spelglada gäng så är det svårt att sia om. Kan bero på publik och när teaterdirektören vill stänga och gå hem.
Det är ju den avslutande spelningen på turnén så ....
Vet inte om du hört mora-Per - men jag tror du skulle gilla dem (också). Finns på Spotify
Vad är väl några mil för att höra Freddy spela mandolin live!? Eller dobro ... :)
Välkommen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida