Efter en lite trevande inledning tar det sig ordentligt vid 90-150
[...]
Lustigt med namnet - när jag lyssnade tänkte jag vid några av delarna på Die Forelle.
Från 90 tycker jag att det blir ett fint flöde av idéer och bra hopsammansatt
Skönt att lyssna på
Trevligt att de "icke-trevande" delarna var sköna att lyssna på

Die Forelle av Schubert har lite samma stämning ja

Fast en sångare med.
Ang. partiet före 90 så är det faktiskt väldigt genomtänkt

och tog en hel del tid i anspråk att få dit det är nu

Men jag kan förstå att många har svårt för det partiet. Obändigt och hoppigt.
Oj, här har det hänt mycket sedan jag lyssnade sist.
Iden höll klass från början men nu blev jag trevligt överraskad av
denna sista version.
Lättlyssnat, ordning, vackert, bra separation mellan instumenten,
och så din finurlighet i kompositionen som jag tycker så mycket om.
Jäkligit bra, Dividend !!!!
Kommer inte på några tips och hör inget som stör.
Lyssningen är en mycket angenäm upplevelse...
Jättekul att du tycker om det!

Och tack för komplimangerna!
Svårt att förstå att du klickar in din musik, helt obegripligt mycket jobb måste det va, eller åtminstone om jag skulle gjort det. 
Det kan ta tid ibland.

Men en person som skriver musik för mer än 3-4 instrument eller orkester och musiken innehåller stämföring som inte är trivial (t ex en halv/hel ters upp och/eller samma rytmik som leaden) måste klicka för att översikt (i pianorollen/på notbladet). Hävdar det bestämt. Finns inte någon Sibelius eller Sequencer-användare jag vet som gör "klassiskt" som spelar in. Spelar de in i sequencer så gör de det efter de har skrivit ner musiken.
Pianot lider lite av det klickade tycker jag. Inte i spelstilen, utan mer i tonvalen. Det låter lite "antipiano". En basist jag spelade med brukade säga att jag gjorde antibasstämmor när jag skrivit dom på keyboard. Är nog något med intervallen som gör att det (i mina öron) inte låter helt naturligt. Ett klaviatur är ju till sin natur tätare mellan tonerna om man gör det lätt för sig. Vilket du inte har gjort här. Gott så. En jämförelse till bara för att förtydliga: Om du tar ett vanligt G-dur tex. på en gitarr så spänner det ackordet över två oktaver, medans ett ordinärt G-dur på piano spänner endast över en kvint.
Det puttrar på mycket trevligt i alla fall, och jag kan med lätthet föreställa mig bilder till detta. Bra namn på stycket.
Väldigt roligt att du gillar! Håller med om piano-hoppen, det är också det (delvis) som gör att det lätt låter kinesiskt ibland. I kombination med hexa/pentatonik.

Nu spelar jag ju mycket av materialet förstås (30% kanske) INNAN jag ritar in det i pianorollen, men jag är ju inte precis en normal och välspelande pianist.

Bra exempel med gitarr/piano-ackordet!
...mycket behagligt och smakfullt.
Jag gillar att fiska tidigt på sommarmornarna (visserligen i en lite insjö), men här skulle jag också kunna tänka mig att vara. Du har redan fått många goda råd. Vet inte om någon nämnt, men ibland, på vissa ställen, är pianot lite starkt i förhållandet till de andra instrumenten. Kanske är det meningen, i så fall låt det vara, det stör inte på något sätt. En jättefin komposition tycker jag.
mvh Roffe H 
Tack! Och kul att du gillade den, så långt. Ska fila färdigt på den här nu när jag börjar få koll på de sista bristerna, så det blir en ny verre.
Fiska är jättekul, min låt skulle dock nog skrämma bort fisken. Pianot noterat!
Tack till allihop för bra råd och uppmuntrande ord!