Forum > Demolåtar

Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)

<< < (11/21) > >>

Marruschkka:
Vilken fiskehistoria..ser både spiggstimmet som spritter runt här.....braxen och abborren som inleder en förförelseakt där nånstans mitt i.. ;) :P

Pizzicatona kan reduceras lite..det hoppar en hel del så man skulle kunna bli sjösjuk ( :D) på några ställen, du vet vilka.

Underbar episk musik det här.Tack för den.

/Marre

Eddi:
Skön att lyssna till denna och inte upplever jag något kineseri i denna inte - svår att placera faktisk - en brusande älv i Kanada kanske - har de älvar där?
Vem är Naxos?

Roffe H:
Ja, du är mycket nära nu...för att inte säga att det känns helt klart (för mig i alla fall). Satt bara och njöt, men vaknade till alldeles på slutet, som är helt suveränt bra. Både fiskarna och jag hoppade lite extra...

mvh Roffe H  :)

karl:
Nice Per....riktigt nice....du har ditt trade mark på något sätt i ditt tonspråk där pentatoniken smyger sig in då och då...Den här hade jag totalt missat men har inte varit så aktiv på ett tag heller...skön njutbar lyssning....är nyfiken på hur du jobbar fram dina alster.... kanske en workshop på G ;)

Allt gott karl

Dividend:
Karl: Kul att du gillar, Karl. Jobbandet sker på många plan.. Som plan har jag en "form" jag kör med på denna som lånar lite eller mycket från olika ställen...

Rent praktiskt så klickar jag in allt, men jag spelar det mesta innan jag klickar. Eller så nynnar jag eller så hör jag det i skallen om jag är väldigt fokuserad. Men allt klickas. Nästan ;)
Börjar äntligen lära mig att med expression och attack få till ett fiolsound som låter mer realistiskt än det gjorde för ett år sedan. Det måste ju ritas eftersom det inte spelas. (Antar att det tar tid att lära sig spela synth-fiol på klaver också. Kanske längre än att rita kurvan. Åtminstone för mig.)

Men kul att du gillade!

Roffe: Jo slutet blev riktigt fint, tycker jag med. Men minuten innan verkar jag ha fått hjärnblödning! :D Det måste fixas. Funderar att addera lite 7:or eller nåt med mer tension, och accentuera dissonans-noterna (nån som fattar? lite trött) så det blir mer tension och sen release när avslutet kommer :unsure

Kul att du njuter! Det gör jag med. Men av annan anledning ;)

Eddi: TACK för lyssning och gillande. Naxos är ett billigt skivbolag... Men det finns andra vägar.

Marre: Jätteroligt att du gillar den. Fiskarna - di små krabaterna - har en speciell plats i detta styckes hjärta.

Ok! :D Nog med svammel från min sida. ZZZZzzzz.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion