Forum > Demolåtar

Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)

<< < (8/21) > >>

equality:
Fina melodier, riktigt fina, särskilt den vid fyra minuter. Låter väldigt levande om alla instrument. Gillar de sättningar du har nuförtiden. Slutet lite abrupt kanske och några tempoväxlingar hängde jag inte riktigt med på men det är jag det.

Rattlesnake:
Det tar sig. Bra har blivit ännu bättre. Det hörs att du har jobbat med både spelet och kompositionen. Minns inte exakt hur förra verren lät, så jag vet inte vad som är ändrat imixen. Får fortfarande en känsla av olika rum i rummet, och lite udda perspektiv i djupled. Lite som att man hör musiken ifrån pianistens perspektiv, med stråket en bit bort, och oboen i ett trapphus. Kanske iofs för att jag vet att det är tre pluggar med olika inbyggd klang.

Lite mer rum på pianot och stråket kanske kan få det att smälta ihop, fast risken är väl att det blir för blött. Och violinen borde vara starkare.

Nån liten detalj låter aningen programmerat. Jag tycker att det låter för exakt när violin och cello spelar staccato samtidigt, och jag tycker också mig höra ett litet överlapp nån gång mellan tonerna på oboen. Pianot nog perfekt som det är, dynamiskt och följsamt.

Kompositionen har växt både i höjd och längd, tror jag. Men frågan är om den inte blev en aning för lång. De sista 30-60 s upplever jag inte att det händer så mycket nytt, "det som ska sägas är sagt", så det skulle kunna bli bättre att avsluta tidigare.

Light Head:
Nu skall jag ta på mig den svarta hatten,, (jag skall vara negativ alltså...)

Lite bumligt i pianots lägre register.
Aningens hårt anslag i sista avslutande klämmen på pianot.

Okej,, där åker den svarta och på drar jag den gröna

En bit in i introt händer det en överaskande grej med tempot, kanske på något sätt jobba med det så att det känns lite jämnare?

Skulle just skriva att det dök upp en ton som inte riktigt stämde med resten,, och kom på att det var piiiipet från microvågsugnen,,, Den låg perfekt i tajming men var lite sur..

Orange hat på!

Gillar det mesta i stycket och blir glad, sprudlande små trudelutter som så lätt skapar fina bilder!

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 28.08.2012, 23:34:16 ---Fina melodier, riktigt fina, särskilt den vid fyra minuter. Låter väldigt levande om alla instrument. Gillar de sättningar du har nuförtiden. Slutet lite abrupt kanske och några tempoväxlingar hängde jag inte riktigt med på men det är jag det.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning! Ska fixa tempospåret till nästa verre!

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.08.2012, 00:09:52 ---Det tar sig. Bra har blivit ännu bättre. Det hörs att du har jobbat med både spelet och kompositionen. Minns inte exakt hur förra verren lät, så jag vet inte vad som är ändrat imixen. Får fortfarande en känsla av olika rum i rummet, och lite udda perspektiv i djupled. Lite som att man hör musiken ifrån pianistens perspektiv, med stråket en bit bort, och oboen i ett trapphus. Kanske iofs för att jag vet att det är tre pluggar med olika inbyggd klang.

Lite mer rum på pianot och stråket kanske kan få det att smälta ihop, fast risken är väl att det blir för blött. Och violinen borde vara starkare.

Nån liten detalj låter aningen programmerat. Jag tycker att det låter för exakt när violin och cello spelar staccato samtidigt, och jag tycker också mig höra ett litet överlapp nån gång mellan tonerna på oboen. Pianot nog perfekt som det är, dynamiskt och följsamt.

Kompositionen har växt både i höjd och längd, tror jag. Men frågan är om den inte blev en aning för lång. De sista 30-60 s upplever jag inte att det händer så mycket nytt, "det som ska sägas är sagt", så det skulle kunna bli bättre att avsluta tidigare.

--- Slut citat ---

Konstigt att pianot inte har "audience"-inställningen på, som lass-stråket har out-of the box. För jag tyckte jag ändrade det. Ska kolla noggrannare sen.
Och slutet är i denna samma som i förra :) Så jag kanske ge den en liten bearbtning som jag gjort med introt.

Ja du, letar ju i berlin efter en torr oboe :rolleyes:
Tack vettiga åsikter och tankar!

--- Citat från: Light Head skrivet 30.08.2012, 13:12:24 ---Nu skall jag ta på mig den svarta hatten,, (jag skall vara negativ alltså...)

Lite bumligt i pianots lägre register.
Aningens hårt anslag i sista avslutande klämmen på pianot.

Okej,, där åker den svarta och på drar jag den gröna

En bit in i introt händer det en överaskande grej med tempot, kanske på något sätt jobba med det så att det känns lite jämnare?

Skulle just skriva att det dök upp en ton som inte riktigt stämde med resten,, och kom på att det var piiiipet från microvågsugnen,,, Den låg perfekt i tajming men var lite sur..

Orange hat på!

Gillar det mesta i stycket och blir glad, sprudlande små trudelutter som så lätt skapar fina bilder!

--- Slut citat ---

:D Alltid kul att läsa dina tankar om ens musik! Bumligheterna får nog vara så :) Kul att du tyckte om det!

hogge:
Det här kan Du verkligen, Div...
Detta låter som hur bra som helst. Och som alltid när man lyssnar på Dina grejer så börjar det rulla en film i huvudet..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion