Forum > Demolåtar

pxm & Oortone collab - The pxm - Oortone Project

<< < (3/4) > >>

Eddi:

--- Citat från: pxm skrivet 06.07.2012, 01:25:18 ---åh, Eddi-det är jag som skrivit den ackordsföljden och ackorden han spelar..
Den går i C-dur och i 90 klick men det är litet konstiga ackordsfärgningar som tvingar fram litet krångliga skalbyten här och där.
Den är skriven med tanke på just det för att det inte skall vara för enkelt och göra musiken mer spännande och tekniskt/teoretiskt svår....Ville testa det till musik i ambient stil-har viljat spela till det länge nu men inte hittat någon som varit modal nog för mig att förstå...
Gillar din fil och ditt sätt att spela. Det gör jag nästan alltid....
Menar du att jag skall använda mer moll skalor och ha mer häng i guran och byta ljud alltså ?????

Edit; lyssnar igen nu och tycker du har en skön stil. Vet inte om jag kan spela sådär som dej...

mvh

--- Slut citat ---
Åh jovisst kan du det, jag gör inga komplicerade grejer alls men jag försöker lyssna och ligga lite före som du kanske hör.

pxm:
Skall testa ,men vet inte om jag får till något vettigare än det jag spelat....

mvh

Harmonica mike:
Det här var en kul lyssning!

Inte så lätt att lira till det här det fattar jag också..Eddi fixar det fint.Lite av Eddis tips skulle du ta till dig pxm,det är det som saknas i ditt lir - lite feeling.
Känn in stycket och nynna solodelarna istf skalåkningarna som vi/jag tjatat på :)

Nåväl,det här är överkurs för mig helt klart.Jag tycker musik är kul och det gör du också så - lira på!

Eloge till Eddi för liret.En stjärna i min bok,är lika med att hjälpa och visa varandra de olika vägarna.

Mike

pxm:
Nu har jag bytt sound på gitarren och spelat om solot och ändrat mixen.
Hur låter det nu om den nya verren tycker ni ????

mvh

Eddi:
Yeah!! Jag är klart impad över hur du fått till det - grunden är supersvår - men du nitar grejerna snyggt och riktigt sköna rullningar har du också - bra jobbat riktigt riktigt bra Johan.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion