Forum > Demolåtar
Tigersoul - Packing blankets - sommrig cover - utkast
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.07.2012, 18:40:16 ---Fortsätter att vara tyst men tsmalmbe som driver kontrollrummet har önskat att vi inte laddar upp covers på kr-servern. Soundcloudlänken är perfekt i sammanhanget.
Har inte hört låten förr. 1.08 aningen sur sång men det ska du ju fixa senare. Nu ska jag ut och fixa taket och måla huset. Kommer in när jag är klar! :P
--- Slut citat ---
- Var lite så jag tänkte, piper någon så är det "min" server ;)
--- Citat från: Asti skrivet 05.07.2012, 19:47:03 ---Har inte heller hört den här förut.
Glad liten sommartrudelutt! :)
Mixen är bra och arret likaså!
Tycker nog du skulle sjunga in på nytt, det låter lite tvekande ibland, som
om du inte är riktigt säker på hur melodin går eller hur texten är.
Tendenser till lite småsur sång på några ställen.
/Asti
--- Slut citat ---
- Tvekan i rösten tror jag är pga de övriga spåren. När jag sjung in den var det bara enkel uke o ingenting annat. Sen blev den ju mkt "flängigare" o drog ifrån rösten på något sätt, så ja det är nog till att dra in ett nytt röstspår om jag slipar vidare på den. Det är ju förvisso bara ett "skoj" projekt, lite mixträning, arr"träning" o sådant ;)
--- Citat från: Eddi skrivet 05.07.2012, 21:38:13 ---Jag får visonen av en tågkupé där du sträcker dig över fönstret för att sjunga samtidigt som kompisen sitter ner i soffan och lirar ukken. Har inte heller hört orginalet. Men som sagt för mig blir det lite fel rum så att säga. I övrigt riktigt trevligt.
Edit: ett tips är att du i rubrikraden även innefattar ditt namn så man vet vem som postar typ Tiger - Packing blankets
--- Slut citat ---
- Ja röstspåret blev lite konstigt när det andra kom till efteråt.
Ang det andra: trodde det stod redan till vänster? jaja jag får väl vara lite tydligare i titeln nästa gång "TIGER IN DA HOUSE LISTEN UP YO BIACHES" ok.. kanske inte ;)
tigersoul:
Slog en snabbtitt på röstspåret i melodyne då ni verkade ha en surare upplevelse än mig själv och fick en smärre chock, har jag haft vadd i öronen?? *skakar på huvudet* herre gud vad surt... måste blivit medryckt i musiken eller något o förskönat, fy skäms... ush ush ush
MaxB:
--- Citat från: tigersoul skrivet 05.07.2012, 22:23:46 ---Slog en snabbtitt på röstspåret i melodyne då ni verkade ha en surare upplevelse än mig själv och fick en smärre chock, har jag haft vadd i öronen?? *skakar på huvudet* herre gud vad surt... måste blivit medryckt i musiken eller något o förskönat, fy skäms... ush ush ush
--- Slut citat ---
"Aningen sur sång" - "Tendenser till lite småsur" ja... ;)
Det Eddi säger är smart. Skriv namnet framför låten i ditt första inlägg i tråden, så vet man vems det är. Plocka samtidigt bort covern från KR-servern via första inlägget.
KR-servern: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=30653.0;attach=5296
Vi måste respektera att tsmalmbe inte vill att vi lägger covers på hans server. Kan finnas rättsliga följder han inte vill ha och jag respekterar hans önskan.
tigersoul:
Ber om ursäkt, trodde inte jag hade lagt upp någon mp3 var därför den blev kvar, insåg snabbt mitt misstag och tog bort den igår så nu består enbart soundcloud klippet. :ph34r:
Tittade igenom vokalspåret lite, det verkar som någon påpekade att jag inte är helt klar över melodin. Jag tänkte inte så mkt på det innan jag tittade över spåret i melodyne men där är det uppenbart. I huvud taget upplever jag det som att det är mycket svårare att identifiera sur sång o melodi-fel i denna låt jämfört med mina tidigare, långsammare låtar. Sången är samtidigt mycket surare o osäkrare än vanligt, så det känns som att det borde låta värre än det gör. Är de här två effekterna tillsammans något slags normalt fenomen kanske när man sjunger snabbare låtar? Att man sjunger orenare men att det också är svårare att notera det. Skumt. Kanske bara är jag som är otränad till örat o rösten.
Blev iaf lite chockad när jag först inte tyckte den var så jättefalsk o sen såg melodyne där det såg förjä... ut jämfört med normalt. Melodin är dock väldigt "gropig" o flera ställen är jag inte ens säker på hur det ska vara utan att lupp-lyssna på originalet, upptäckte jag nu efteråt, så det hade väl sin effekt bara det.
Jag menar titta bara, gul = original, röd = korrigerad.
tigersoul:
--- Citat från: Eddi skrivet 05.07.2012, 21:38:13 ---Jag får visonen av en tågkupé där du sträcker dig över fönstret för att sjunga samtidigt som kompisen sitter ner i soffan och lirar ukken. Har inte heller hört orginalet. Men som sagt för mig blir det lite fel rum så att säga. I övrigt riktigt trevligt.
Edit: ett tips är att du i rubrikraden även innefattar ditt namn så man vet vem som postar typ Tiger - Packing blankets
--- Slut citat ---
- ÖVER fönstret? först läste jag det som att någon lutar sig UT GENOM tågfönstret o sjunger, sen insåg jag att det nog inte var så du menade :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida