Forum > Demolåtar

Jugas feat. Linn - Flowers, Ny mix!!

<< < (3/4) > >>

Harmonica mike:
Bluesigt souligt,ja vad säger jag då..Lysande Robert!

Denna har ett råskönt gung som knockar mig totalt.Mississippi inspirerat slidelir,jag är såld.Bra sång tycker jag,går väl att ratta lite efter tipsen du fick.Något högre skulle jag vilja ha din pipa på spoken partiet där jag tappade fokus lite..Jag körde låten rätt lågt via monitorerna denna tidiga morgon så det kanske ordnar sig om jag drar på lite volym om en stund då resten av kåken har vaknat till liv :)
Linn har en skön pipa som passar fint till din lite hesa bluesiga touch,bra jobbat.

Hattar i luften:Absolut,jag slänger de fem(av fem möjliga) luggslitna blueshattarna jag har högt upp i luften.

Mike

jugas:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.07.2012, 07:32:26 ---Bluesigt souligt,ja vad säger jag då..Lysande Robert!

Denna har ett råskönt gung som knockar mig totalt.Mississippi inspirerat slidelir,jag är såld.Bra sång tycker jag,går väl att ratta lite efter tipsen du fick.Något högre skulle jag vilja ha din pipa på spoken partiet där jag tappade fokus lite..Jag körde låten rätt lågt via monitorerna denna tidiga morgon så det kanske ordnar sig om jag drar på lite volym om en stund då resten av kåken har vaknat till liv :)
Linn har en skön pipa som passar fint till din lite hesa bluesiga touch,bra jobbat.

Hattar i luften:Absolut,jag slänger de fem(av fem möjliga) luggslitna blueshattarna jag har högt upp i luften.

Mike

--- Slut citat ---

Hjärtans tack Mike... värmer gött :)

jugas:
Sådär... har jobbat med både nivåer och karaktär på sångljudet.. funkar bättre??

Eddi:
Lysande rattat Robert nu hörs alla röster på ett bra balanserat sätt. Om man ska va petig så finns det en synkning på Flowers vid 108 som man kan förbättra annars fem glada :D :D :D :D :D

Dividend:
Riktigt snyggt nu!

Tycker trummorna snärtar lite för mycket i mixen, när jag spelar på hög volym men det kan vara min lyssning också. Skön blandning av blues och folk/country, era sångstilar passar jättebra till den blandningen! Nästan så man skulle kunna tänka sig ett metalriff som kommer smygande på slutet, med långkörarsolo och hela baletten a la Metallica på 90-talsplattorna Load och Reload. Det hade funkat men Linns solosång fram till 210 fyller samma funktion på nåt vis, riktigt riktigt bra sjunget!

Gillar dessutom låten :)

Lite spridda tankar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion