Forum > Demolåtar
Boxcutter - A hymn to all that is lost
equality:
Väldigt vackert! Så snygga övergångar från stråkar till blås bl a. Fina crescendon. Platsar till vilken storfilm som helst men naturligtvis också fristående.
pxm:
Jag är ju van vid att det händer en massa samtidigt i musiken , men faktiskt-detta är ju bra och det var spännande och njutbart att lyssna hela tiden..... Bra jobbat. Boxcutter !!!
mvh
Marruschkka:
Vackert :wub:
Hur lång tid tog det att göra detta tjusiga stycke?
/Marre
Boxcutter:
Tack alla för fina ord!
--- Citat från: MaxB skrivet 01.07.2012, 16:52:00 ---Avslutet är inte så tvärt men du kanske plötsligt kom på att du måste avsluta stycket.
Orkesterinstrumenten är fina i ljudbilden tillsammans och låter verkliga. Jag tänkte inget på MIDI eller konstant volym eller velocity och gissar därför att du arbetat mycket med detaljerna i stycket.
Kanske är det sagt flera gånger tidigare men vad är det för mjukvara som ger instrumenten? Låter riktigt bra i mina lurar.
Jag tycker slutet också är bra, liksom allt innan.
42 sekunder:
Den ackordsväxling som kommer här och på motsvarande ställe genom hela stycket, är snabbt och oväntat för mig. Jag säger inte att det är bra eller dåligt utan konstaterar att jag skulle hängt kvar längre på ackordet innan, istället.
63 sekunder:
Här låter det som man arbetar upp något crescendo men det blir inte så. Jag hade inte väntat mig två stora cymbaler som slås samman men nånting som "ökar", innan det lugnar ner sig igen.
163 sekunder:
I slut-tonerna plockar du bort instrumenten i de lägre frekvenserna. Det är fräckt, ger på något vis en antydan åt att det finns en ljusning bortom horisonten! Jag förväntade mig att de mörka instrumenten skulle vara med på slutet och att man sen skulle höra tytnaden, endast avbruten av en och annan hostning och harkling, innan prästen åter tar till orda. Snyggt jobbat!
Skönt med dynamiken du fått fram! Ett rofyllt, skönt stycke som ger mig associationer till en andaktstund i kyrkan med tända ljus och mycket eftertanke. Fyra av fem kräklor i luften!
--- Slut citat ---
Hmm ja ackordbytet vid 42 sekunder känns lite tvärt, troligen också för att övergången kunde ha varit mjukare. Bra hört. Försökte hålla låten ganska mjuk, men måste erkänna att jag var nära att dra på ett ordentligt crescendo ett tag, men det raderades efter lite övervägande.
Jag använder EWQL Hollywood Strings, Hollywood Brass, Symphonic Orchestra, Symphonic Choirs och Stormdrum 2 (dock endast lite klingklang i den här) i det mesta jag gör. Fina grejer, dock är EWQL lite småkorrupta.
--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.07.2012, 19:43:57 ---Vackert :wub:
Hur lång tid tog det att göra detta tjusiga stycke?
/Marre
--- Slut citat ---
Tack! Det här har jag jobbat på som sidoprojekt rätt länge, men ren arbetstid är inte så mycket, 20 timmar kanske.
jugas:
Väldigt, väldigt vackert..!! Det låter väldigt bra också :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida