Forum > Demolåtar

Boxcutter - A hymn to all that is lost

<< < (3/5) > >>

Rattlesnake:
Mästerligt. Perfekt avbalanserat och slipat. Gillar också brytackorden som gör att lyssnaren inte förlorar fokus. Tyckte klangbilden var lite dov först, men antar att du vill ha det så, lite sordinerat istället för Disneyglittrigt. Får ingen spel/fantasykänsla, utan mera intrycket av medvetet komponerad filmmusik för att illustrera en sekvens av vemod.

Hör hur du har jobbat med expression och snygg iblandning av träblås i stråket för att få skiftande klangfärger. Om du använder många artikulationer vet jag inte, eftersom jag inte kan höra bytena, vilket är bra. Det hade varit väldigt intressant att analysera projektfilen för att se hur du trollar.  :)

Dividend:
Detta är verkligen filmmusik. Har lite svårt för just den här av dig. Men de flesta verkar gilla den :)

Harmonica mike:
Bra ljud,bra lir med en komposition som för tankarna åt filmhållet..

Inte så mycket mer att säga än:
Tack för musiken denna tidiga morgon.

Mike

Boxcutter:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 05.07.2012, 12:04:49 ---Mästerligt. Perfekt avbalanserat och slipat. Gillar också brytackorden som gör att lyssnaren inte förlorar fokus. Tyckte klangbilden var lite dov först, men antar att du vill ha det så, lite sordinerat istället för Disneyglittrigt. Får ingen spel/fantasykänsla, utan mera intrycket av medvetet komponerad filmmusik för att illustrera en sekvens av vemod.

Hör hur du har jobbat med expression och snygg iblandning av träblås i stråket för att få skiftande klangfärger. Om du använder många artikulationer vet jag inte, eftersom jag inte kan höra bytena, vilket är bra. Det hade varit väldigt intressant att analysera projektfilen för att se hur du trollar.  :)

--- Slut citat ---

Tack tack! Alltid kul att få bra ord från dig och Dividend eftersom ni är lite orkesterungar också (även om Dividend inte var 100% positiv till denna). Stycket är skrivet i Cubase 6, har du det? Isåfall kan jag skicka projektet till dig.

Dividend:
SKicka den gärna till mig också. :D Underbar realism i denna!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion