Forum > Demolåtar

Boxcutter - A hymn to all that is lost

(1/5) > >>

Boxcutter:
Hej igen.

Här kommer ett lite kort och sorgligt stycke som jag haft som sidoprojekt ett tag men som aldrig blivit klart. Valde att avsluta det lite tvärt nu, men känner inte att jag kan mjölka det långsamma sorgsna så mycket längre utan att det blir för tråkigt. Har försökt få till en ganska djup och tung ljudbild genom att använda många av orkesterns delar unisont osv osv.

[mp3=200,20,0,center]http://www.danielsymphonies.com/music/hymntoallthatislost.mp3[/mp3]

All kritik är mer än välkommen som alltid!

/Daniel

tigersoul:
Tycker det låter riktigt trevligt, sen kan jag dock inte ge någon djupare teknisk kritik på arr'et då orkester arr inte är min starka sida.

MaxB:
Avslutet är inte så tvärt men du kanske plötsligt kom på att du måste avsluta stycket.
Orkesterinstrumenten är fina i ljudbilden tillsammans och låter verkliga. Jag tänkte inget på MIDI eller konstant volym eller velocity och gissar därför att du arbetat mycket med detaljerna i stycket.

Kanske är det sagt flera gånger tidigare men vad är det för mjukvara som ger instrumenten? Låter riktigt bra i mina lurar.

Jag tycker slutet också är bra, liksom allt innan.

42 sekunder:
Den ackordsväxling som kommer här och på motsvarande ställe genom hela stycket, är snabbt och oväntat för mig. Jag säger inte att det är bra eller dåligt utan konstaterar att jag skulle hängt kvar längre på ackordet innan, istället.
63 sekunder:
Här låter det som man arbetar upp något crescendo men det blir inte så. Jag hade inte väntat mig två stora cymbaler som slås samman men nånting som "ökar", innan det lugnar ner sig igen.
163 sekunder:
I slut-tonerna plockar du bort instrumenten i de lägre frekvenserna. Det är fräckt, ger på något vis en antydan åt att det finns en ljusning bortom horisonten! Jag förväntade mig att de mörka instrumenten skulle vara med på slutet och att man sen skulle höra tytnaden, endast avbruten av en och annan hostning och harkling, innan prästen åter tar till orda. Snyggt jobbat!

Skönt med dynamiken du fått fram! Ett rofyllt, skönt stycke som ger mig associationer till en andaktstund i kyrkan med tända ljus och mycket eftertanke. Fyra av fem kräklor i luften!

Asti:
Mycket vackert! Gillar speciellt harmoniväxlingarna vid 57 och 152 sek.
Härliga partier från blåssektionen! Tycker om det utdragna, smäktande tempot.
Fint avvägd dynamik. Mycket njutbart!
/Asti t.f. Felharmoniker

Eddi:
Ja mot slutet arbetade du up det till ett ljusare och jag tror att om du kan accentuera det fullt ut med et utklingade rent dur så slår du knut på verket. Det var många hemska år men det artade sig till det bättre typ.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion