Forum > Demolåtar
Green fingers
MaxB:
Härligt jam!
Början och återkommande temat är lite som nån Janne Schaffer-grej, sen associerar jag till Eric Johnson med det fina trum och basdrivet. Mycket kul och levande, mannen!
pxm:
Svuveränt, Wernborg !!!!!
mvh
Wernborg:
--- Citat från: robc skrivet 01.07.2012, 11:26:44 ---Hej, låter riktigt bra. Lyssnar lite extra på trummorna förståss och det låter levande ! Bra lirat !
mvh robc
--- Slut citat ---
Tack så mycket.
--- Citat från: tigersoul skrivet 01.07.2012, 11:46:36 ---Riktigt schyst spelat och mixat. Möjligen känns det efter en liten stund som bakgrundsmusik i något bygg program men den känslan försvinner vid 45. Riktigt bra kan inte komma på något att klaga på. Lyssnar avundsjukt på ditt gitarr spel :-)
--- Slut citat ---
Roligt att höra. Tack.
--- Citat från: Eddi skrivet 01.07.2012, 11:49:43 ---Ja får inte det här fart på grönsakerna så vete tusan. riktigt bra lirat allting - kan hända det har med mina öron att göra men sologitarren kändes rätt så påträngande i höger högtalare - med lurar lät det bättre.
--- Slut citat ---
Ska kolla eq-kurvan på sologuran. Tack.
--- Citat från: Asti skrivet 01.07.2012, 12:19:35 ---Verkligen bra framfört! Sologitarren känns en aning för hög i det låga mellanregistret..
Vad använder du förresten för gitarrförstärkare/multieffekt för att få så snygga gitarrljud?
Mycket proffsigt och snyggt!
/Asti t.f. förstärkaralternativtmultieff ektundersökare
--- Slut citat ---
Ni har nog rätt ang. sologitarren. Får absolut se över den. Kompgitarrerna kör jag nästan alltid med Guitar suite och marshallemuleringen där. Behövs egentligen inget mer än den. Väldigt välljudande plugg och nästan omöjlig att ratta bort sig på. Leadgitarren går igenom Guitar rig och en Angus Young-preset, men hade lika gärna kunna köra den genom Guitar suite också egentligen. Sedan högpassfilter och lite kompressorer och sånt krafs också.
--- Citat från: MaxB skrivet 01.07.2012, 14:43:22 ---Härligt jam!
Början och återkommande temat är lite som nån Janne Schaffer-grej, sen associerar jag till Eric Johnson med det fina trum och basdrivet. Mycket kul och levande, mannen!
--- Slut citat ---
Ja det har du rätt i. Rätt likt Halkans affär nu när du säger det. Kul att det diggas.
--- Citat från: pxm skrivet 01.07.2012, 15:24:40 ---Svuveränt, Wernborg !!!!!
mvh
--- Slut citat ---
Tack ska han ha!
Får alltså ta och se över sologitarren härnäst då.
Wernborg:
Har precis fått hem min gamla Kasuga Les Paul efter långtidsutlån till svågern. Blev inspirerad till lite annorlunda tongångar från mig denna gång.
MaxB:
Så nu har man laddat ner GSuite.zip. Läste att den inte är så processorhungrig. Hoppas på det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida