Forum > Färdiga produktioner
Jugas feat. Linn - Tell me
jugas:
jojo.. det sket sig direkt med att ha den i färdiga :D jo jag är (nu) medveten om att jag har en tendens att svansa till sången i onödan ibland men hemmablind blir man ju ändå... ska kika på det. Likaså ska jag kika på stämmorna.
Den ska inte vara särskilt hårt komprimerad, men det gick rätt fort igår kväll när jag körde den genom mastringssetupen så kanska iså fall att jag slarvade lite där.
Har inte för mig att jag skurit speciellt hårt med högpasset på sången, men jag får helt enkelt kolla igenom hela sångpaketet igen och se vart jag hamnar... kiitos amigos :)
Asti:
Mycket fint arr och snygg mix på denna avkopplande låt!
Skitsnyggt återhållsamt piano och likaså den akustiska gitarren!
Sången tycker jag är lite för vass, lite "väsig". Skulle vilja ha lite mer värme i den.
Trummorna har också ett något vasst ljud i mitt tycke...
Men som helhet jättesnyggt!
/Asti t.f. sir Väs
HasseFX:
Riktigt bra detta!! :wub:
Cool "vit" jazzig RnB-influerad soul, lite Sade-stuk :) Musikalisk toppklass!! Sången är OK men lite otight (se tidigare kommentarer) vilket "skaver" lite mot stilen, men kompet sitter och jag gillar arret! Helt rätt med pianot och riktigt fint akustiskt solo.
Mixen känns tyvärr ganska "loudness-pressad" och det blir rätt skumt trots en bra grundmix, där sången åker jojo fram och tillbaka i ljudbilden... Håller också med om att sången kunde få lite mer kropp!
jugas:
Tackar o bugar för såväl beröm som värdefull kritik :)
Den kommer att få sig en ordentlig genomgång senare i veckan..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida