Forum > Demolåtar
pxm - Fancy
Mein:
Alltså, återigen, back to basic. Jag har själv lyssnat och försökt plagiera Scott Henderson och Co sen 80-talet men utan vidare resultat. Detta låter helt ärligt bara kaos. Jag skulle inte lyssna på detta i något syfte alls om det inte vore för att analysera. Försök att kombinera de skeva tonerna med smakfull variation och tempo.
Tänk på att Hendersons lekfullhet kommer ifrån att utveckla blues och inte tvärt om. Lyssna på hans hound dog-skivor och ta lite intryck därifrån.
Inte menat som sur kritik utan som vägledning i fusionsdjungeln. :)
/Mein
Mein:
Nu lät det där rätt illa ser jag. Alltså, vad jag menar är återigen - fila på utförandet. Jag gjorde precis en grej som exempel på hur man kan ta ner ambitionsnivån till en enklare nivå och samtidigt behålla svänget som Tribal Tech (för att behålla det exemplet) ofta har i sina sneda harmonier. Nu är mitt exempel inte nån uppvisning i trixande, skicklighet eller med olika harmonier men visar vad jag menar med att börja från början. Enkelt, rakt och hyfsat i takt. :)
Jag kände mig skyldig att förklara mitt tidigare inlägg och sticker ut hakan med detta. :)
Jag önskar jag hade ditt driv för mer driven musiker har jag sällan mött!
Hoppas du tar detta på det sättet jag menar.
/Mein
pxm:
Låter bra om filen, Mein.
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida