Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Easygoing Blues
Roffe H:
En mycket enkel tolvtakters bluesimprovisation i F som bygger på, i princip, tre ackord F (F7) Bb6 C7
/F7---/Bb6---/F---/F7---/
/Bb6---/----/F7---/----/
/C7---/----/F7---/----/
Tonerna är en enkel pentatonisk "mollskala" (trots att bluesen är i dur) med början på tonen F
Tonerna är F- Ab - Bb - (B ) - C - Eb - F. Tonen B ingår egentligen inte i en "äkta" pentatonisk skala vad jag vet, men den gör att låten får lite mer blueskaraktär tycker jag.
-----------------------------
LÅTNAMN: Easygoing Blues
ARTIST: Roffe H
GENRE: Jazz/Blues
LÅTLÄNGD: 2:38
KOMPOSITÖR: Roffe H
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
-----------------------------
Eddi:
Fantastisk känsla i detta låter som en upptagning med kolkornsmikrofon från en club i Chicago på 30-talet det är bara orgeln som avslöjar senare datum. Vad var tanken bakom berätta gärna.
Dividend:
Låter bra om saxofonen och hela alltet.
Gillar dina improvisationer, men kan tycka att det skulle vara mer dialog mellan saxen och pianots högerhand, men det funkar så här också! :)
Roffe H:
Att få fram känslan är lite av min tanke, eftersom jag inte är särskill snabb eller "vass" så satsar jag på tonen. Pianot kan jag inte göra så mycket åt, eftersom det är Band in the box" som spelar kompet, jag försöker följa så gott det går. Kan varken spela piano eller trummor så jag får nöja mig med den färdiga orkestern.
Hur som helst, kul att få reaktion på låten.
mvh Roffe H
MaxB:
Det låter riktigt cool, en rökig bar nånstans - någongång.
Välkommen till kontrollrummet!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida