Hade tänkt skriva för flera dar sen men har inte riktigt hunnit. Nu har ju det här projektet klarat sig alldeles utmärkt ändå

Du har fått goda råd och du har - mycket klokt - varit rädd om enkelheten. Det här är ju en sån kanonfin låt och du sjunger den skitbra så det är skönt att du hållit igen i arret, helheten är nästan hemma. Men jag har några små funderingar om små justeringar och detaljer...
Orgeln är jättebra, nästan... blir dock lite mycket 'matta' kan jag tycka - det gäller att vara rädd om luften i en sån här låt - går det att 'glesa' ur ackorden lite här o där? alltså spela färre toner i ackorden ibland, skala ner till terser, kvartar, kvinter?
Ett par små ministopp skulle också kunna skapa lite mer luft och dynamik... först vid 1.34, att orgeln blir tyst o kommer in igen på ettan nånstans mellan 1.36 -1.37 ..eventuellt samma sak igen vid 2.17 men ligga kvar med en ton eller så.
Orgeln skulle kanske kunna höjas en oktav under andra delen av git.solot? eller att det åtminstone blir någon variation.
Direkt efter git.solot 2.46 skulle jag vilja att plockguran blev tyst o kommer in igen t.ex vid 2.58 ..alltså bara röst o bas under ca 10 sek

Sen vill jag också -som Eddi - ha tillbaks trummorna o basen... antingen vid ackordbytet vid ca 3.07 eller vid 3.22
Jag skulle testa att lägga ett utklingande slutackord på ettan på sista 'gone' vid ca 3.36
Inte säkert att något av detta funkar för dig men det är dom grejerna jag skulle testa om det var min låt eller om jag vore producent

Astis tanke om tremologitarr är inte heller dum, jag skulle i så fall testa att lägga ettor i sista versen i stället för plockguran.
Och en liten stråktrio/kvartett kunde ju vara mumma, men det skulle nog behöva va äkta vara i så fall..