Kontrollrummet

Dividend, Marre, Asti, Cykeln - Havet och tystnaden

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fint av alla. bra komposition, stämningsfullt, sång och text passar finfint. Kanske hörs lite "t" och "s" lite för högt i sångmixen?

Reagerar på lite snabba tangenttryckningar på pianot i mellanspelet, låter inte riktigt som en pianist.

Riktigt, riktigt fina melodier i instrument och sång!

Annars vad det top notch! Lite industrislammer till?  :rolleyes:


Har ni fler grejor på g?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
När dimman kom


Ja vad ska man säga ni har ju skapat en bit svenskt kulturarv här tycker jag, synd att den förmodligen inte når ut längre än till KR alla är värda att få lyssna till denna fina låt. Bra colab.
Håller med föregående talare till 100 procent.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra synpunkter som kommit in här - särskilt de rent fysiska.  :D
Bra förvaltade av Per.
Tack för alla snälla kommentarer och gillanden.

Det skulle vara kul att göra denna "live" i studio och på scen med riktigt pno, ståbas och akgtr

---
ps
Asti - Havet är djupt och Tystnaden är en film
« Senast ändrad: 11.08.2012, 15:48:49 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det var ett tag sedan jag hörde den här låten, då i vardande. Mycket har hänt sen dess. Och detta är ju verkligen en fullträff! Måste säga att jag har svårt att hålla tårarna borta när jag hör den här fina textraden av cykeln, fastän jag egentligen inte har någon koppling till dess innehåll:

"jag har plockat bland dina kläder
dina skivor gav jag bort
jag går runt i dina tofflor
tagit ner vårt bröllopskort"

Grymt bra!!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
fint av alla. bra komposition, stämningsfullt, sång och text passar finfint. Kanske hörs lite "t" och "s" lite för högt i sångmixen?
Reagerar på lite snabba tangenttryckningar på pianot i mellanspelet, låter inte riktigt som en pianist.
Riktigt, riktigt fina melodier i instrument och sång!
Annars vad det top notch! Lite industrislammer till?  :rolleyes:
Har ni fler grejor på g?

Jo, jag skjöt ju pianisten och spelade själv, det är nog därför :D DeEssade marre lite för mycket innan och det lät ju väldigt skumt om sången då, så tyckte detta var ett bättre mellanläge. Här kommer klangen fram, utan att konsonanterna är för störande?

Kul, att du gillade resten och det där om industrislammer besvarar jag inte :D Det har blivit och blir nog en massa grejer!

Det var ett tag sedan jag hörde den här låten, då i vardande. Mycket har hänt sen dess. Och detta är ju verkligen en fullträff! Måste säga att jag har svårt att hålla tårarna borta när jag hör den här fina textraden av cykeln, fastän jag egentligen inte har någon koppling till dess innehåll:

"jag har plockat bland dina kläder
dina skivor gav jag bort
jag går runt i dina tofflor
tagit ner vårt bröllopskort"

Grymt bra!!

Kul att du gillar utvecklingen och ja, det är en bra text av cykeln!
Den sanna styrkan ligger i en skvätt tårar! :D

När dimman kom


Ja vad ska man säga ni har ju skapat en bit svenskt kulturarv här tycker jag, synd att den förmodligen inte når ut längre än till KR alla är värda att få lyssna till denna fina låt. Bra colab.
Håller med föregående talare till 100 procent.
Jag håller med föregående talare till 110procent! Så sant, så sant...

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
fint av alla. bra komposition, stämningsfullt, sång och text passar finfint. Kanske hörs lite "t" och "s" lite för högt i sångmixen?

Reagerar på lite snabba tangenttryckningar på pianot i mellanspelet, låter inte riktigt som en pianist.

Riktigt, riktigt fina melodier i instrument och sång!

Annars vad det top notch! Lite industrislammer till?  :rolleyes:


Har ni fler grejor på g?


Kul att du gillade den här :D
Men dystergöksprylar går alltid hem hos dej, det vet man ju, samma här ;)

Jag har inget emot lite slammer på nån kommande låt!
Det var ett tag sedan jag hörde den här låten, då i vardande. Mycket har hänt sen dess. Och detta är ju verkligen en fullträff! Måste säga att jag har svårt att hålla tårarna borta när jag hör den här fina textraden av cykeln, fastän jag egentligen inte har någon koppling till dess innehåll:

"jag har plockat bland dina kläder
dina skivor gav jag bort
jag går runt i dina tofflor
tagit ner vårt bröllopskort"

Grymt bra!!

Jag håller med, verkligt sorgligt och vackert, och vilken text i sin helhet oxå...Cykeln.. :wub:

Jonnerstone ska ha en extrapoäng för sina eminenta mixtrix och Eddi...kraaaam, du e´ för rar :D

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Förstår inte hur jag har kunnat missa den här låten. Så stilfullt och vackert och så bra text. Man önskar att man hade kunnat skrivit den själv. Folkmusikkänsla i melodin, fint lir, känslig sång med passande stämma till. Kan inte bli bättre.

mvh Roffe  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Förstår inte hur jag har kunnat missa den här låten. Så stilfullt och vackert och så bra text. Man önskar att man hade kunnat skrivit den själv. Folkmusikkänsla i melodin, fint lir, känslig sång med passande stämma till. Kan inte bli bättre.

:D Tack för lyssning. Roligt att du gillar. Marre sa typ att "åååååh, så gullig han är"  när vi läste detta och jag sa då.. ehrmm samma sak! :unsure:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Absolut, visst är jag...tur att du höll med!   :wacko:
Men det var kanonbra mvh Roffe  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad ChristianAndersson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Ledsen för sent svar, men väldigt snyggt jobbat! Skön känsla i sången och riktigt fin produktion. Bra instrument performances också... allt är bra, helt enkelt.  ^_^
Hälsningar, Christian
Hemsida: www.craze.se, Epost: craze@craze.se