Forum > Färdiga produktioner

Dividend, Marre, Asti, Cykeln - Havet och tystnaden

<< < (7/16) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Asti skrivet 16.07.2012, 16:17:13 ---Det blev ju bra!  :)  Skön sång till jättefin text.
Är nöjd med hur du smyger in gitarrerna efter hand.
Fast jag tycker ju att du skulle kallat oss MAD i st f ADM!  :D
/Asti t.f. Galning

--- Slut citat ---

I dessa bokstavstider så gillar jag ju ADM..vad detta nu kan stå för..diagnos eller nåt? :wacko: :unsure: :rolleyes:

Så fin gitarr du fick till här, helt underbart ju!

--- Citat från: equality skrivet 16.07.2012, 20:18:41 ---Detta var jättefint! Suverän text, känsligt tonsatt, arrad, framförd och spelad. Att den sedan följer folkvisetraditionen gör ju inte direkt saken sämre.  Gratulerar alla inblandade till ett mycket bra co-lab!

--- Slut citat ---

Tack Eq, men den är väl inte klar än...så lätt går det nog inte..? :huh:

--- Citat från: Light Head skrivet 16.07.2012, 21:06:31 ---Det var väldigt fint, lite skillingtryck över det hela. Gillar att det känns så naket! Det mesta får plats och rum.

En liknelse är på sin plats..

Vad gjorde filmen "Fanny och Alexander" så extremt bra? Varför Oskar's??

Saker fick plats, man tog den tid som behövdes, saker och känslor fick utvecklas och det fanns ändå otroligt mycket kvar att upptäcka i sin egna fantasi.

En sak som slår mig, texten,, den är bra men så ovanlig, en blanding av väldigt mycket. Ibland får man känslan av svenskt 1800-tal, men helt plötsligt är man inne i ett 1960.

Vackert, enkelt och naket. Jäddrans bra helt enkelt.  B)

--- Slut citat ---

Just det!Jag fick oxå känslan av skillingatryck här, i förfinat uttryck då. :)  Tack för dina öron.

Cykeln: Tack Stefan, min inspiration stegrades direkt när din text kom :wub:

Härligt att sjunga till denna visa Per och med en sån fantastisk text :)

/Marre

Dividend:
Härligt det, Marre :)

Men vi kan ju inte låta visan heta "Pers sommarvisa", det är ju ett brott mot all vett och etikett och nej, USCH, det vill vi inte veta av! Vad ska vi ha för namn istället tycker ni? :)

Fick några förslag från anonym donationsbyrå på nätet:

Ett gulnat fotografi
Minnen från förr
Blott en krusning
När det blev tyst
Du finns ändå kvar

cykeln:
Minnet och tystnaden
Tyvärr har Evert redan skrivit en som heter så (hans sista)
Havet och tystnaden

Eddi:
När dimman kom

Ja vad ska man säga ni har ju skapat en bit svenskt kulturarv här tycker jag, synd att den förmodligen inte når ut längre än till KR alla är värda att få lyssna till denna fina låt. Bra colab.

Dividend:
Cykeln: Havet och tystnaden funkar ju, tror jag :)

Eddi: När dimman kom, hade väl också funkat. Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion