Forum > Färdiga produktioner

It all begins here!

<< < (5/7) > >>

Blade Runner:
Jätte gärna! E ahh å sång rösterna på separata filer?

Asti:

--- Citat från: Blade Runner skrivet 30.06.2012, 12:04:40 ---Jätte gärna! E ahh å sång rösterna på separata filer?

--- Slut citat ---
Ja, sången är separat och kören är uppdelad i 3 sektioner om 3 spår i varje, förutom
sista som är 4 spår.
/Asti

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 29.06.2012, 09:13:40 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 28.06.2012, 22:40:05 ---Det blev lite mer än en låt det här med Astis sång och körer samt viskningar - typ en art-installation är min upplevelse. Bra men inget man direkt visslar på under vägen till tunnelbanan (Varför man nu ska dit? Jag har ju bil)

--- Slut citat ---
Ja, det kanske blev lite för mycket...?
Nu ska jag låta din tråd vara i fred Blade Runner!  :)
/Asti t.f. fredsmäklare

--- Slut citat ---
Aha jag tror du missuppfattade mig lite Peter - det blev bättre än en vanlig låt - men otroligt svår att nynna till - det var vad jag ville säga :D

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 30.06.2012, 12:37:23 ---
--- Citat från: Asti skrivet 29.06.2012, 09:13:40 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 28.06.2012, 22:40:05 ---Det blev lite mer än en låt det här med Astis sång och körer samt viskningar - typ en art-installation är min upplevelse. Bra men inget man direkt visslar på under vägen till tunnelbanan (Varför man nu ska dit? Jag har ju bil)

--- Slut citat ---
Ja, det kanske blev lite för mycket...?
Nu ska jag låta din tråd vara i fred Blade Runner!  :)
/Asti t.f. fredsmäklare

--- Slut citat ---
Aha jag tror du missuppfattade mig lite Peter - det blev bättre än en vanlig låt - men otroligt svår att nynna till - det var vad jag ville säga :D

--- Slut citat ---
Jag förstod vad du menade, men är ändå osäker på om det är för mycket sångexperiment.  :)
Melodin är inte komplicerad i sig, men i kombination med trummornas "baktakt" är den kanske lite klurig...?
Jag är tacksam för all feedback och du är nog tillsammans med Max den mest ambitiöse här på forumet!  :wub:
/Asti t.f. helgfirare

Tokai:
Lyssnade först på det instrumentala och tyckte direkt att det cembalo liknande ljudet klingar för mycket. Medvetet säkert mer det blir lite rörigt när ackorden flyter in i varandra. Tycker jag.
Gillar verkligen ackordbytena. Men rytmen är minst sagt udda. Men kan funka.
Nu lyssnar jag på Astis första sångpålägg. Och vad hör jag? Jo, Diane Ross & The Supremes!
Alltså måste rytmen bli mer Motown. Köra rakt trumkomp med en fetbas som slingrar sig runt ackorden.
Andra sången av Asti får man helt andra associationer, nämligen till The Beach Boys. Och då snackar vi Brian Wilson arr. Och då är man inne i en helt annan division.
Jag kan tyvärr inte se nåt bra sätt att kombinera detta nuvarande komp med Astis sångmelodi om man inte ändrar kompet helt enligt mina funderingar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion