Forum > Färdiga produktioner

It all begins here!

(1/7) > >>

Blade Runner:
Ljudbilden är inte riktigt färdig, kanske lite mkt diskant. ska ändra nått ljud (typ höga piano tonerna) också tror jag!?

Dividend:
Känns som nån ackordsväxling till moll inte hör till samma tonart, men det funkar och återkommer så det ska nog vara så :)

Vet inte om ljudbilden, men det känns lite släpande på sina håll. Tror inte det är pianot, förmodligen nåt med trumprogrammeringen??

Det händer inte så mycket, men höll mig intresserad till slutet!

Blade Runner:
Ja jag e medveten om de knasiga tonarts bytena men tycker att när man lyssnat in sig så har det sin sharm, kanske man borde markera dom på nått bättre sätt så att dom "kommer in lite finare" ? Trummorna släpar medvetet  :wub: Funderar bara om det inte borde vara nått annat ljud på det återkommande höga tonerna på pianot!? Sen e´låten inte tänkt som nått huvud nr utan kanske outro (It all begins here!!)

Eddi:
Ja det som är lite speciellt är ju de oväntade harmonibytena om du kan limma ihop det hela med en bra basgång så tror jag mycket kan falla på plats. Inget fel alls med de diskantiga synth-tonerna.

pxm:
Tycker att Eddi`s förslag verkar bra. Min egna tanke är att kanske kan basen vandra litet smooth kromatiskt till målackordets rot, grundton, prim eller vad det nu kallas för, från föregåendes ackords septima, sjua, sjunde ton-ah-du förstår hur jag menar ???

mvh

Edit: Tänkte att det skulle "väva" in de önskade ackorden i progressionen på ett smidigt sätt...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion