Forum > Färdiga produktioner

MaxB - En midsommar ska

<< < (12/13) > >>

Jocke:

--- Citat från: tigersoul skrivet 07.12.2012, 00:17:22 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 07.12.2012, 00:02:23 ---Håller fullständigt med dig! Tycker sommaren, vär,ern och ljuset är så uppfordrande att det enda jag förmår är en kall pilsner i skuggan... vintern har vi fått för att odla kreativiteten! Ska spela ska (?) när det blir grilldags igen... verkar vara en tid Max saknat... han gör visst bara sommarlåtar numera...? ;-D

--- Slut citat ---

Så är det ju, o vi får väl se om det kommer vara sommartema på låtarna nu från Max ;) Själv tog jag en liten "samla på sig pluggar jag tänkt ordna med" paus, men är snart igång igen. Dötråkiga är de där "fixarpauserna".

--- Slut citat ---

Ahhh... man orkar inte vara kreativ hela tiden! Ibland får man göra lite annat för att hitta inspiration! ;-) Men "ska" som sagt nog ta Max råd och grilla, spela ska och ta en pilsner i skuggan till sommaren... i somras rev jag ut alla kablar till mina analoga outboards för jag hade en jättebra idé om hur jag skulle använda dem... kablarna ligger kvar i samma hög som jag la dem då...   :lol:

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 07.12.2012, 00:02:23 ---... han gör visst bara sommarlåtar numera...? ;-D

--- Slut citat ---

Annat var det det förr. Bjuder på en gammal inspelning av en låt jag gjorde på 1980-talet: - Midvinternatt
[mp3=200,20,0,ledft]http://max.shivas.se/music/maxb_midvinternatt.mp3[/mp3]

tigersoul:
Du har hållit på en stund du Max, en annan började i maj *skrattar* fast jag har ju spelat piano o gitarr en tid innan det då, men inte producerat något. Däremot var jag med i tracking scenen i tonårens dagar.

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.12.2012, 01:26:21 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 07.12.2012, 00:02:23 ---... han gör visst bara sommarlåtar numera...? ;-D

--- Slut citat ---

Annat var det det förr. Bjuder på en gammal inspelning av en låt jag gjorde på 1980-talet: - Midvinternatt
[mp3=200,20,0,ledft]http://max.shivas.se/music/maxb_midvinternatt.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Ja, jäklar! Det var nog den trevligaste väderleksrapport jag har hört!  :rolleyes:  :P Man förstår ju nu att det är med vinter, kyla och snö har plågat dig under lång tid... en snöslunga är väl den minsta tröst man kan önska sig? Hoppas det känns lite bättre sedan!  ;)

Tycker låten har en hel del musikaliska poänger även om inte texten når episka proportioner... ^^ Utveckling är bra häftigt när man får möjlighet att jämföra "då och nu"! :)

tigersoul:
Ja nog är det skillnad men så ska det ju vara. Det mesta blir bättre med tiden som reklamen säger.:-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion